Acast henter ny innholdssjef fra ADLINK
Podcastselskapet ansetter Thomas Veheim for å styrke sitt tilbud opp mot kreatører i det norske markedet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Thomas Veheim tiltrer som Content Director for podcastselskapet Acast i Norge, med oppstart i oktober, opplyses i en pressemelding torsdag.
Han har 15 års fartstid i ADLINK og har de siste årene jobbet som Head of Talents for selskapet, hvor han blant annet har samarbeidet med podcaster som blant andre Synnøve og Vanessa, Janka og Marte, Konspirasjonspodden og Tusvik og Tønne. Han har også vært aktiv i styret til Podtoppen.no og Norsk Podcastforening.
– Jeg har alltid hatt stor respekt for Acast og hvordan de har tilrettelagt teknologi og et åpent økosystem med innholdsskapere i fokus. Jeg gleder meg til en spennende reise med Acast og til nye utfordringer i et selskap som fokuserer på podcast — og som også investerer internasjonalt.
Skal forme strategien i Norge
Veheim vil å få en helt ny rolle i innholdsteamet der fokusområdet hans vil være å styrke og utvikle det norske markedet med innhold som kan tiltrekke nye kreatører, lyttere og annonsører.
Som en sentral leder i selskapet, vil han være ansvarlig for å forme Acasts langsiktige innholdsstrategi i Norge — en oppgave som inkluderer å lede signering av nytt innhold, samt å utvikle sterke relasjoner til nåværende og fremtidige partnere.
– Vi befinner oss i en ekstremt positiv og spennende vekstfase i Norge og vi akselererer nå for å kunne tilby enda flere våre produkter og tjenester innen podcast. Thomas kommer inn på helt riktig tidspunkt og han kommer ikke bare inn med ekstremt mye kunnskap og erfaring, men også hans sterke forståelse og lidenskap for podcastmediet og for dem som skaper podcastene, sier Content Development Manager for Acast, Stine Stangenes-Tellefsen.