Kampanje: Aller Media kutter influensersatsing
Fire ansatte mister jobben.
– Vi har dessverre ikke klart å skape tilstrekkelig volum og den lønnsomheten vi ønsket, knyttet til dette segmentet i markedet, skriver daglig leder Hillevi Forsman i en e-post til Kampanje.
Det var i oktober 2021 det ble kjent at Adlink skifter navn til Aller Social Club og utvider tjenestetilbudet for influencere, podkastere og profiler.
Det Aller Media-eide selskapet Adlink hadde da eksistert i over 17 år og var et av de første influencerbyåene i Norge.
Kampanje skriver at det er fire ansatte som blir berørt av kuttet.
Alle influenserene som Aller Social Club har står nå fritt til å finne seg andre byrå å samarbeide med.
– Vi ser at influencere ligger for langt unna Aller Medias eksisterende virksomhetsområde, med publisistiske, redaktørstyrte kanaler.
Kampanje skriver at også podkast-satsingen kan stå i fare.