Clear Channel har gitt forfatteren av «Grenseløs» mer enn to meter synlighet: – utrolig gøy å se reaksjonen til forfatterne
– Det er gøy når kunden kommer til oss med en idé om å lage noe annerledes.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Forbipasserende kan ikke unngå å se disse bøkene. Jeg synes dette har vært en særdeles kreativ og stortenkt måte å få synlighet på, sier forfatter Jørn Lier Horst, i en pressemelding fredag.
Det ble bygget 2,2 meter høye utgaver av bøkene «Grenseløs» av Jørn Lier Horst og «Lucias siste reise», av Vetle Lid Larssen, som ble plassert ut på gata i Oslo. Ideen bak disse kjempebøkene dukket opp under et møte om årets julekampanje i Strawberry Publishing.
– I jobben med årets julekampanje ønsket vi å bruke utendørs på en litt annen måte for å skille oss ut, sier Marianne Vågan, digital utviklingssjef i Strawberry Publishing.
– Levert så til de grader
Målet med årets julekampanje, har vært å skape oppmerksomhet og å være «top-of-mind» hos alle som skal gi bort eller ønske seg en bok til jul.
– Create-teamet til Clear Channel har levert så til de grader. De tok ideen vår og satte den til live. Det var utrolig gøy å se reaksjonen til forfatterne da de plutselig sto ved siden av en 2,2 meter høyt eksemplar av boka si.
Isabel Davis Brodtkorb er ansvarlig for den kreative avdelingen i Clear Channel, kalt Create. Hun har jobben med å utvikle de kreative løsningene for kundene, som går utenfor standardbestillingene.
– Det er gøy når kunden kommer til oss med en idé om å lage noe annerledes, men ønsker at vi skal utvikle den for dem. Det kan være alt fra å legge til en ekstra effekt på adshelsene, som i dette tilfelle, til å bygge en pop up, som den løsningen Dior har gått for.
Installasjonene er montert i Karenslyst allé og i Torggata.