Salesforce kåret til årets B2B-merkevare
Den årlige kåringen av B2B-innovasjonsprisene til det anerkjente amerikanske markedsføringsnettstedet Adweek ble nylig avslørt.
Der stakk skygiganten Salesforce, som også har en sterk norsk tilstedeværelse, av med prisen som årets B2B-merkevare.
Ifølge Adweek selv anerkjenner prisene mennesker og selskaper som driver vekst og innovasjon innen B2B-markedsføring.
I Adweeks omtale av vinneren, het det at selskapet har viet betydelig innsats til langsiktig merkevarebygging, og er opptatt av å fronte deres kunders suksesshistorier.
En av deres egne suksesshistorier har vært deres bruk av en animert Albert Einstein-maskot i kampanjen "Nå er alle en Einstein». I tilsvarende sammenheng engasjerte de også skuespillerkjendis Matthew McConaughey som merkevareveileder for å hjelpe til med å avmystifisere teknologien bak det nylig lanserte Einstein GPT, Sales GPT og Service GPT.
– Årets B2B-merkevare er en utmerkelse som vi i Salesforce henger høyt, også her i Norge. Prisen anerkjenner hvordan vi ved å etterleve våre verdier og utfordre kreativitetens grenser har bidratt til å akselerere den spennende endringen markedsføring gjennomgår. Det gjelder ikke minst med den rivende teknologiske utviklingen og innovasjonen Salesforce og samfunnet generelt opplever med kunstig intelligens, sier Thomas Blom, markedssjef i Salesforce Norge.
Salesforce Norge har hovedkontor på Solli i Oslo og har rundt 75 ansatte.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no