Marlene Opstvedt, digital markedsfører i Citybox. Står foran en murvegg og har på seg dressjakke. En klokke henger over henne.
Marlene Opstvedt startet i jobben som digital markedsfører i Citybox den 1. september.

Marlene Opstvedt er ny digital markedsfører i Citybox

Kommer inn midt i en omfattende rebranding-prosess.

Publisert

Marlene Opstvedt er ansatt som ny digital markedsfører i hotellkjeden Citybox.

Hun kommer fra reklamebyrået AG&. Nå får hun en viktig rolle i Citybox, som er i ferd med utvide og gjennomfører store grep knyttet til merkevare.

– Det var det flere grunner til at jeg ville jobbe i Citybox, men først og fremst var det en utrolig spennende mulighet. Jeg kjente til Citybox fra før og å kunne være med på utviklingen som skjer med bedriften fremover var umulig å takke nei til, sier Opstvedt til KOM24.

Synlig digitalt 

Opstvedt har en bachelorgrad i internasjonal markedsføring.

Etter studiene jobbet hun i tre år i Get Inspired i Trondheim som markedskoordinator og SoMe-spesialist.

I 2020 flyttet hun hjem igjen til Bergen og ble en del av AG& (Tidligere Alf Gundersen) som Performance Marketing Spesialist. Hun startet i Citybox 1. september i år.

– Hva ser du for deg å gjøre mest av?

– Det kommer nok til å bli en variasjon av forskjellige ting. Først og fremst kommer jeg til å ha fokus på den digitale synlighet til bedriften både i Norge og i utlandet. Vi ønsker generelt sett å øke kjennskapen til Citybox og vise publikum hvorfor vi er annerledes fra våre konkurrenter. Det er en oppgave jeg gleder meg til å ta tak i.

Stor prosess

Citybox har nylig endret logo og visuell profil. Lavpriskjeden satser nå på å etablere seg flere steder i Europa.

– Hva tror du blir mest utfordrende?

– Den første tiden i Citybox har det vært mye jobb i forbindelse med rebrandingen og de nye nettsidene. Jeg er veldig glad for at jeg har fått være med i sluttspurten på dette prosjektet! Man blir jo på en måte «kastet» litt ut i jobben, men jeg må si at det har vært en veldig fin introduksjon til jobben og selskapet.

– Det mest utfordrende fremover blir vel gjerne at ting ikke alltid nødvendigvis går som planlagt. Vi er en bedrift i vekst og med flere hoteller i ulike land må vi være tilpasningsdyktige. Det lærer vi heldigvis mye av underveis, og det er uansett alltid kjekt når jobben utfordrer deg litt.

Powered by Labrador CMS