Amedia Innholdsbyrå utvider i Nord-Norge - henter seks nye innholdsprodusenter
– Endelig blir vi ett content-rike i Amedia.
– Nå blir vi enda bedre rustet til å skape relevant og engasjerende lokaltilpasset innhold. Det har hele tiden vært vår fremste superkraft, og nå får vi enda større muskler, sier daglig leder i Amedia Innholdsbyrå, Sara Narvhus Oksdøl, i en pressemelding.
Tirsdag melder innholdsbyrået at de utvider laget med seks nye innholdsprodusenter i Nord-Norge.
– Vi er kjempegira
Amedia Innholdsbyrå har ikke hatt egne innholdsprodusenter nord for Trondheim tidligere, men har samarbeidet med de ulike avishusenes innholdsressurser. Nå får Amedia Innholdsbyrå egne innholdsprodusenter i Tromsø, Lofoten, Helgeland og Finnmark, og dekker dermed hele Norge fra Agder i sør til Finnmark i nord.
– Vi er kjempegira på å bli en del av Amedia Innholdsbyrå, og ser frem til å være med i et stort nettverk med masse god og variert kompetanse, sier Hallvar Agersborg, som er kreativ leder for AIB i Nord-Norge.
Agersborg er en av tre kommersielle innholdsprodusenter i Tromsø. Bladet Nordlys, regionavisa i Tromsø, var en pionér innenfor innholdsmarkedsføring da de startet opp allerede i 2014.
– Vi er stolte av det vi har fått til i nord og tror at vi er et friskt og verdifullt tilskudd til byrået. For oss blir det spennende å få muligheten til å jobbe med flere store kunder og nasjonale kampanjer.
– Verdensklasse
Innholdsmarkedsføring er et satsingsområde for Amedia i 2023. Utvidelsen fra 12 til 18 innholdsprodusenter betyr et sterkere fagmiljø, tettere samarbeid og bedre utnyttelse av Amedias ressurser innenfor data og analyse.
Kommersiell innholdssjef i Amedia Innholdsbyrå, Danny J. Pellicer, blir ansvarlig for Amedias innholdsmarkedsføring i Nordland, Troms og Finnmark. Han har bodd i Nord-Norge i over 30 år, kjenner landsdelen godt, og var ansvarlig da Bladet Nordlys startet content satsingen tilbake i 2014.
– Endelig blir vi ett content-rike i Amedia. Produsentene vi får ombord nå, har en veldig god og bred kompetanse på alt fra tekst og foto til design og high end-video. I tillegg kjenner de sine regioner som sin egen bukselomme. Bedre utgangspunkt for å fortelle lokale historier i verdensklasse finnes ikke, sier Pellicer.