Amedia Innholdsbyrå passerte 100 millioner kroner i omsetning
– Gjennom Amedias over 100 lokale, regionale og nasjonale titler, når vi daglig mer enn to millioner lesere. Titlene våre har høy tillit, og vi lever av vår troverdighet, både hos abonnentene og annonsørene våre, sier daglig leder.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi forteller nære og ekte historier der folk bor, i hele Norge. Den digitale veksten vi har hatt de siste årene har nå skutt fart, lokalt og nasjonalt, som er gledelig, sier Sara Narvhus Oksdøl, daglig leder i Amedia innholdsbyrå, i en pressemelding torsdag.
I 2020 omsatte Amedia innholdsbyrå for 81 millioner kroner, noe som er en vekst på 31 prosent sammenliknet med året før.
Lever av troverdighet
I 2021 fortsatte Amedia Innholdsbyrå (AIB) veksten digitalt, og passerte 100 millioner kroner i omsetning i 2021. Det gir en prosent vekst på 23 prosent fra 2020 til 2021.
– Gjennom Amedias over 100 lokale, regionale og nasjonale titler, når vi daglig mer enn to millioner lesere. Titlene våre har høy tillit, og vi lever av vår troverdighet, både hos abonnentene og annonsørene våre.
Veksten har ført til flere rekrutteringer, både unge talenter og erfarne rådgivere.
– Vi har styrket laget med flere innholdsprodusenter, og nylig ansatt flere dyktige kolleger i ulike deler av landet. Jeg er veldig stolt over hva denne kompetente og kreative gjengen i hele Norge har levert, og har stor tro på at våre kunder har mange kreative og effektive samarbeid i vente i hele landet.
Moderat vekst i starten av 2021
I tillegg til innholdsmarkedsføringen har også andre digitale reklameprodukter har også hatt en solid vekst.
– Selv om inngangen til 2021 var preget av koronapandemien og en moderat vekst, så gikk vi mot sommeren og inn i høsten med en omsetningsvekst på opp mot hele 40 prosent. Veksten målt i kroner ble rekordhøy og omsetningen endte på 32 prosent for året, sier Hilde Norddal, konserndirektør for Salg og Marked hos Amedia, i samme meldingen.
2021 ble avsluttet med flere rekordnoteringer innen flere annonsekategorier hos Amedia Salg og Marked.
– Vi har i perioden opplevd fremgang innenfor alle digitale annonsesegmenter, men sterkest vekst opplever vi fra innholdsmarkedsføring, merkevare (banner) og enkelte av våre rubrikksatsinger innenfor eiendom og stillingsprodukter. Målgruppesalget vårt har også nådd nye høyder og våre AID- data har høy etterspørsel i både lokale og nasjonale markeder, opplyser Norddal.