DNB og Sbanken samler merkevareledelsen
Tidligere markedsdirektør i Sbanken går inn i ledergruppen til DNB.
Hanne Krum, tidligere CMO i Sbanken, har fått ansvar som fagleder for markedsføringsstrategi – Multibrand, og går inn i ledergruppen til Divisjon Konsern Merkevare, Marked og Salg i DNB.
Det skriver de i en pressemelding.
Krum har erfaring fra blant annet Sopra Steria og Skyss. Hun har en mastergrad i organisasjon og ledelse fra NTNU, og har jobbet i ulike bransjer og sektorer med marked og kommunikasjon som fellesnevner gjennom hele karrieren.
Hun har vært markedsdirektør i Sbanken siden høsten 2021.
– Jeg gleder meg veldig til å gyve løs på ny rolle og nye utfordringer, som en del av DNBs ekstremt kompetente markedsmiljø. Å få lov til å jobbe videre både med Sbanken-merkevaren som både kundene og jeg er oppriktig glad i, i samspillet med Norges største og best kjente merkevare innenfor bank, er faglig sett noe av det mest spennende jeg kan tenke meg, sier Krum.
I sin nye rolle har Krum ansvaret for å styrke samspillet mellom DNBs merkevarer og konsepter, i tillegg til å utvikle multibrand som et viktig fagfelt i DNB, inkludert omnikanal og programmer. Hun blir også en sentral sparringspartner på sitt fagfelt for divisjonens ledergruppe.
– Jeg er glad for at Hanne nå blir en del av ledergruppen i divisjonen. Vi har jobbet tett sammen gjennom fusjonen mellom Sbanken og DNB, og Hanne imponerte meg fra dag én i samarbeidet med bunnsolid kompetanse, ekstremt kundefokus og en unik evne til å møte enhver utfordring med kombinasjonen av stoisk ro og energi, struktur og målbevissthet.
– Jeg ser frem til at enda flere i DNB får ta del i Hannes multibrand-kompetanse fremover, sier Divisjonsdirektør for Konsern Merkevare, Marked og Salg, Aina Lemoen Lunde.