F.v. Olav Løkke, Helene Dahl Jørum, Ida Marie Hildebrandt og Neda Riahi.

Itera lanserer ny YouTube-serie: – Tror det vil tiltrekke flere som ønsker å bli en del av miljøet vårt

Serien «BITS» skal gi seerne et innblikk inn i teknologibransjen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Alle som er i IT-bransjen, eller er på vei inn i den, kontaktes hyppig av en rekke aktører, og det kan være vanskelig for dem å skille selskapene fra hverandre. Dette formatet lar deg bli kjent med oss når det passer deg, enten du er en potensiell ny kollega eller en skoleelev som skal ta viktige studievalg, sier Mari Cecilie Bjørnstad Grotli, Talent Acquisition Manager i Itera.

Et naturlig format

Torsdag lanserer Itera serien «BITS» som er en dokumentarisk videoserie i velkjent vlog-format på YouTube.

– Itera består av flinke og dyktige folk. Vi tror det å vise fram hverdagen vår utelukkende vil tiltrekke flere som ønsker å bli en del av miljøet vårt, både for å tilegne seg kompetanse, dele av sin kunnskap og vokse med oss. Som konsulent i Itera utvikler man først og fremst seg selv.

I løpet av det neste året vil seerne bli med på prosjekter, reise til Iteras kontorer innenlands og utenlands, i tillegg til å bli kjent med både nyutdannede og bransjeveteraner.

– Vi ønsker at dette skal være et format som føles naturlig på sosiale medier, med ujålete mobilvideoer, rett i fleisen – og i en form som folk er blitt vant til fra vlogger. Jo mer genuint vi kan gjøre dette, desto bedre. Målet er at folk skal se en episode og ønske å bli en del av Itera, sier kommunikasjonsrådgiver i Itera, Olav Løkke.

Vil ha ujålete presentasjoner

Idéutvikling, regi og sammensying har de fått hjelp til fra det kreative byrået Narrativ.

– Dagens arbeidstakere har talt gjennom utallige målinger og undersøkelser de siste fire-fem årene. Øverst på ønskelisten i dag står ujålete, realistiske og ærlige presentasjoner av selskapene som forsøker å rekruttere dem, sier kreativ leder og rådgiver i Narrativ, Johanne Koivunen Hoff.

Serien vil bestå av mobilvideoer filmet av de ansatte selv, klippet sammen med intervjuer og snutter som går mer i dybden.

– Før lønn rangeres fleksibilitet og muligheten til å gjøre en målbar forskjell i sin kategori. Vi synes det er utrolig gøy å få jobbe med en fremoverlent kunde som Itera, som ikke er redde for å møte kandidatene på deres premisser i employer branding-arbeidet.

Daglig leder i Narrativ og regissør på prosjektet, Aleksander Rebaudo, supplerer;

– Mange går inn i slike prosjekter med genuine ambisjoner om å «holde det ekte», før det etter et par runder internt – dessverre, men forståelig nok – ofte sklir ut i regisserte mission statements og Colgate-smil. Med Itera får vi jobbe organisk og portrettere dem nøyaktig sånn som vi møter dem. Vi håper og tror vi har klart å forvalte den tilliten i et serieformat som leverer på kravet til hovedmålgruppen – og litt til.

Powered by Labrador CMS