Slik skal snakkende biler skaffe Tone flere kunder
Lanserte satsing under fotball-EM.
Denne artikkelen er over to år gammel.
- Responsen har vært god både internt og eksternt, via sosiale medier og bestillinger på nett, forsikringsselskaper og andre samarbeidspartnere, det sier Tone Jakobsen i Cary til KOM24.
Cary Norway, gamle Ryds Bilglass, er en del av den Europeiske satsingen Cary Group AB. Tone Jakobsen, med fartstid fra en annen stor aktør i samme bransje, er nå på plass som CEO i Norge for Cary.
Under fotball-EM har de markert seg med reklamefilmer med snakkende biler. Filmene er utviklet i samarbeid med Både Og med Alex Herron på regi.
- Vi kommuniserer lekent med en annen vinkling som ikke fokuserer på produktet vårt, men med en kundefokusert tilnærming hvor vi tilbyr løsninger med bærekraft i fokus, sier hun og forteller at interessen er økende på bestillinger og spørsmål fra kundene deres.
Ideene kom fra BådeOg som de har et tett samarbeid med.
- Dette er et byrå jeg har jobbet med gjennom flere år og er fornøyd med deres utvidelse av sine tjenester. BådeOg har også utviklet radiokonseptet vårt «backseatdriver» og vær sponsoratet vårt på P4 så det var et naturlig valg for oss for å få den rød tråden i vår kommunikasjon, sier hun.
I tillegg har Per Tørnquist, markedsdirektør i Cary Group med vårt byrå ved Joachim Jerring i Enestedt & Co AB i Stockholm som har vært med på hele prosessen.
Kampanjen omfatter reklamefilmene på TV, sponsorat under fotball-EM på TV 2, digital annonsering på alle flater og SoMe med mer.