Alina Krogstad beskriver sin nye jobb i Merkle som en unik sjanse til å være med å gjøre en forskjell innen UX.

Merkle styrker seg på digital opplevelses­design

Merkle får nye krefter inn for å vokse.

Publisert

Byrånettverket Dentsu, lanserte Merkle i Norge for tre år siden for å akselerere sitt tilbud innen CXM, som betyr kundeopplevelser, personalisering og CRM.

Nå har lederen for experience design, Pål Machulla, nylig foretatt en rekruttering.

Større satsing

– Vi betrakter oss som et fullverdig byrå innen experience design, grunnlagt på en dyp forståelse av teknologi knyttet til digitale kundeopplevelsesplattformer. Suksess her krever menneskesentrerte løsninger, og vi drar nytte av metoder og kunnskap fra våre kollegaer i Nord-Europa, uttaler Machulla i en pressemelding. 

Merkle har et kraftsenter i Nord-Europa med 700 ansatte. Norge inngår i en større satsing der Experience Design også skal styrkes i Oslo.

– Vi har innledet en strategisk forsterkning og er beæret over å ha fått med oss en dyktig ekspert på denne spennende reisen.

Tar UX på alvor

Alina Krogstad har nylig påtatt seg rollen som Experience Architect. 

– Dårlig UX er unødvendig og irriterer meg. Hos Merkle får jeg jobbe med store kunder som tar UX på alvor og faktisk jobber aktivt for å gi sine kunder så gode brukerreiser som mulig, sier hun og legger til:

– I dagens samfunn har stort sett alle bedrifter en konkurrent som tilbyr så å si samme produkt. I Merkle vet vi at UX for mange representerer den eneste muligheten til å skille seg fra konkurrentene og at gode brukeropplevelser er en sterk lojalitetsdriver. 

Powered by Labrador CMS