Katrine i Aller Media stakk av med TV-reklame for en halv million kroner
En Kahoot under «Den Store Annonsørdagen», kåret en vinner av TV-reklame for 500,000 kroner fra Tenk TV.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torsdag gikk årets DSAD (Den Store Annonsørdagen) av stabelen på Latter i Oslo, i regi av ANFO. Halvveis i dagen entret NRK-profil Pål Gordon Nilsen, scenen for å ta publikum gjennom en Kahoot.
For første gang inviterte foreningen Tenk TV til quiz om TV og TV-reklame. Og etter 13 Kahoot-spørsmål, ble den heldige vinneren kåret.
Fra Aller Media var Katrine Torkildsby-Reine, den raskeste i salen, og med høyest poengsum.
– Det var spennende, sier hun til Nilsen fra scenen.
Hun kupper premien som i år er TV-reklame på TV2, Discovery og Nent sine kanaler for en halv million kroner.
Årets konkurranse var denne gang kun for årets publikum på DSAD og premien tas i årets siste uke etter nærmere avtale. Reglene for konkurransen sier nemlig hvis dagens vinner er et byrå eller annen annonsørforbindelse, brukes gevinsten på en av kundene til annonsøren.
På spørsmål om hvem premien skal brukes på svarer Torkildsby-Reine at hun må diskutere med kolleger i salen før avgjørelsen faller.
– Men det er mange muligheter her, sier hun.