Aller Media i Sverige donerer reklameplass til hjelpeorganisasjoner
Mediehuset pauser månedlig kampanje.
Denne artikkelen er over to år gammel.
«Alle våre tanker går til Ukraina», sier kommunikasjonssjef Jennie Knutsson i Aller Media i Sverige, til Dagens Media.
Denne måneden skulle mediehuset begynt «Laura-måned», et tiltak som ble lansert i fjor. Både redaksjonelt og kommersielt ble en organisasjon som gjør noe bra for kvinner løftet fram. I år skulle «Laura-måned» fremmet en støtteorganisasjon for personer som har blitt utsatt for seksuelle overgrep.
Kampanjen er nå satt på vent, en avgjørelse som ble tatt i løpet av helgen, opplyser Knutsson.
– Det føltes som en riktig avgjørelse. Alle våre tanker går til Ukraina og det som skjer der. Derfor har vi valgt å flytte den digitale delen av kampanjen videre, sier kommunikasjonssjefen til Dagens Media.
Kampanjen skulle etter planen på trykk i mediehusets magasiner og digitalt i alle Aller Medias 23 merker.
Knutsson sier videre det er vanskelig å vurdere hvor lenge kampanjen «Laura-måned» utsettes.