Aller Media slår sammen avdelinger - får ny COO
Aller Media samler Salg, Marked, Tech og Data i ett forretningsområde: Operations.
Bente Klemetsdal blir Chief Operating Officer (COO) for Aller Media, med ansvar for det nye forretningsområdet, skriver mediehuset i en pressemelding.
Hun går fra stillingen som konserndirektør for Salg og Marked, til den nye rollen - hvor hun får ansvar for i underkant av 150 ansatte.
Tidligere i år samlet Aller Media alle de redaksjonelle produktene under én felles ledelse. Den nye medievertikalen ledes i dag av konserndirektør Media, Alexandra Beverfjord.
Den nye runden med endringer gjøres nå «for å styre felles mål, prioriteringer, kommunikasjon og synergier», ifølge mediehuset.
– Aller Media har vokst i voldsom fart de siste årene, og selv om vi har kommet langt på den teknologiske siden, har vi fortsatt mye utvikling og mange prioriteringer foran oss. Vi må jobbe videre med å utnytte mulighetene på tvers i mediehuset. Felles ledelse og samlokalisering vil gjøre oss bedre rustet til nettopp denne oppgaven, sier Klemetsdal.
Konsernsjefen i Aller Media, Dag Sørsdahl, har tro på den nye strukturen.
– Operations blir en sterk enhet som skal levere tjenester, inntekter, analyse, drift og utvikling til hele mediehuset vårt. Når disse avdelingene nå samles under en felles ledergruppe, får vi en enda sterkere helhetlig tilnærming, høyere fart og mer kraft, sier han.