Aller Media blir mobiloperatør med PlussMobil: – Vi skal gi folk noe å prate om
Satser på å ta nye markeder med medieinnhold og har som mål å ta en sterk posisjon i mobilmarkedet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Onsdag lanserer Aller Media AS mobilsatsingen PlussMobil, og blir dermed mobiloperatør i det norske telekommarkedet. Innhold fra Aller Medias merkevarer som Dagbladet, KK og Se og Hør er noe av det som tilbys i abonnementene, skrives i en pressemelding tirsdag.
– Vi har stor tro på at vi i Aller Media skal lykkes i markedet som mobiloperatør. Det er et nytt og spennende marked for oss, og et marked hvor vi har gode forutsetninger for å lykkes, sier konsernsjef i Aller Media, Dag Sørsdahl.
Blir mobiloperatør
PlussMobil tilbyr full Telenor-dekning, fri bruk i EU/EØS, data rollover samt ingen bindingstid til sine kommende mobilkunder. I tillegg vil kunder hos den nye mobiloperatøren få tilgang til det digitale innholdsuniverset til Aller Medias mange merkevarer.
Det er flere grunner til at Aller Media nå velger å bli mobiloperatør – i tillegg til sin virksomhet innen området for medier og kommunikasjon.
– Vi har et stort konkurransefortrinn gjennom tilgang til markedsføring og distribusjon i flere kanaler for kommunikasjon. Vi har sterke merkevarer, salgskanaler og en solid økonomi. Ja, alt ligger til rette for at vi kan ta en betydelig markedsandel som mobiloperatør i Norge.
Ressursene og erfaringen i dagens Aller Media skal benyttes for å få en god vekst som mobiloperatør.
Får folk til å prate
– Vi har mange produkter som er relevante for å øke verdien i mobilabonnementene. Det betyr at PlussMobil også vil bli solgt sammen med andre produkter fra Aller Media. Vi har mye innhold som har en høy verdi for folk flest i Norge. Med medieproduktene våre setter vi dagsorden for folk flest, sier Frank Bratland.
Han er leder for teamet Nye Inntekter i Aller Media.
– Vi har som mål å vokse raskt og få en sterk posisjon i mobilmarkedet. Vi har høye ambisjoner. Vi skal være en offensiv utfordrer.
PlussMobil skal markedsføres blant annet gjennom det å sette dagsorden – altså temaer som får folk til å prate.
– En del av konseptet vårt er at det er «Alltid noe å prate om», derfor har vi utviklet mobilabonnementet «Folkepraten», som gir våre kunder full tilgang til alt vårt premium innhold fra innholdsuniverset til Aller Media, som Dagbladet Pluss, Se og Hør Pluss og KK Pluss.
– Vi skal gi folk noe å prate om. Det lover vi, sier Bratland.