Amedia Salg og Marked med ny direktør for plattform og annonseteknologi
Jonathan Brænde er ansatt som ny direktør.
Jonathan Brænde kommer sist fra TV 2 hvor han var leder for kommersiell produktavdeling.
I TV 2 har han blant annet ledet et tverrfaglig team med ansvar for å utvikle nye kommersielle annonseprodukter og systemer for TV2.no og TV 2 Play. Han har i tillegg jobbet som Yield Manager og som leder for Digital Ad Operations i samme selskap.
Jonathan Brænde har også erfaring fra Google Partnerships Groups som markedssjef/Account Manager. Der hadde han et overordnet ansvar for utviklingen av det norske publisistmarkedet.
– Jeg gleder meg stort til å komme i gang hos Amedia. Det er en solid og sterk organisasjon som jeg ser frem til å bli en del av. Amedia har masse sterk og relevant kompetanse – og de er på offensiven. Jeg gleder meg til å lære masse, men også til å kunne bidra med mitt inn i organisasjonen, sier Brænde i en pressemelding.
I Amedia Salg og Marked er de veldig fornøyde med å ha fått på plass Brænde.
– Vi er veldig fornøyde med å ha fått rekruttert Jonathan inn til oss i Amedia. Dette er et utrolig viktig område på annonse og Jonathan har den kompetansen og erfaringen vi trenger, og vi er meget fornøyd med å ha han på plass, sier Hilde Norddal, konserndirektør for salg og marked hos Amedia.