B17 med ny eierstruktur – har fått med Inbound- gründer
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Timingen for eierskifte er god og ABBH (Asker og Bærum Budstikke Holding), har vært en god eier for oss i en oppstartsfase. Vi har hatt organisk vekst siden oppstarten, også gjennom en krevende pandemi, sier daglig leder i B17, Ulf Kvalvik i en pressemelding.
Det var tilbake i 2016 at Kvalvik, som på daværende tidspunkt var leder for Budstikkas salgsorganisasjon, etablerte B17. Det som først var ment som en egen avdeling for å tilby skreddersydde markedsføringsløsninger for lokale annonsører vokste seg større, og i 2018 ble satsingen til et eget selskap som en søsterbedrift til lokalavisen Budstikka.
Har de rette verdiene
Nå har byrået som ligger i Asker på grensen til Bærum fått et nytt eierskap bestående av ansatte og Inbound-eier, Tor Magnus Kolflaath.
– Det at ansatte kommer inn på eiersiden er helt riktig. De har vært med fra starten og vært med på å bygge opp et av de mest spennende byråene i Asker og Bærum.
Og det er ingen tilfeldighet at Kolflaath som er gründer av byråene Idium, Inbound og HubEx, kommer inn på eiersiden.
– Tor Magnus bringer med seg verdifull kompetanse med over 20 års erfaring innenfor utvikling av markedsføringsbyråer. Hans forståelse for markedsføringsfaget og teknologi komplementerer vår kommunikasjon- og reklamekompetanse godt. Samtidig får vi på plass en god strategisk partner som vil være viktig i det nye styret, forteller daglig leder.
Ifølge Kolflaath har byrået de riktige verdiene på plass, noe som var viktig for at han skulle være med på eiersiden.
– B17 sin filosofi er å være kundens forlengede markedsavdeling. I dette ligger det at B17 skal jobbe tett med kunder og være et ledende kommunikasjons- og reklamebyrå i regionen som tenker nytt, kreativt og annerledes, sier Kolflaath.
– Ser et stort potensial
Med den nye eierstrukturen tar B17 sikte på å være det foretrukne kommunikasjons- og reklamebyrået i Asker og Bærum.
– Jeg ser et stort potensial i gjengen i B17. Ulf og resten av byrået har gjort en solid jobb og er rå på historiefortelling. Spesielt har jeg vært imponert over film- og podcastproduksjonene deres.
De siste tre årene har omsetningen vokst og nå er byrået klare for å ta nye steg.
– Vi har de siste årene utviklet oss i takt med etterspørselen i markedet, samtidig som at vi har utviklet produktlinjer som har hevet kvaliteten på arbeidet vårt. Det har vært viktig for oss å bygge gode tillitsfulle relasjoner til kunder gjennom gode konsepter og produksjoner, sier leder for kundestrategi i B17, Anders Berg.
Han mener jobben som har blitt gjort de siste årene har vært svært viktig for den stabile plattformen byrået nå har.