Semways eiere Collaboration Art kjøper dansk byrå
– Vi ser stor verdi i å komme inn på ytterligere et marked i Norden og knytte et nytt ledende byrå med høye ambisjoner til vårt team, sier administrerende direktør i Collaboration Art.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det svenske selskapet Collaboration Art gikk i sommer inn på eiersiden i norske Semway. Nå fortsetter Collaboration Art den internasjonale veksten med oppkjøp av det danske København-baserte performance marketing-byrået, Densou.
Det betyr at Collaboration Art har et nettverk av byråer i Norge, Sverige og Danmark.
– Vi kan med glede ønske Densou velkommen inn i Collaboration Art-gruppen. Vi ser stor verdi i å komme inn på ytterligere et marked i Norden og knytte et nytt ledende byrå med høye ambisjoner til vårt team, sier administrerende direktør i Collaboration Art, Jonas Dahlquist, i en melding.
Og legger til at målet er å bli den mest respekterte «performance-gruppen» i Europa.
– Arbeidet som Densou gjør sammen med sine kunder og ansatte er i tråd med vår ambisjon. Densou har en enormt sterk kundeliste og veldig bra talent i organisasjonen. Det gir oss ammunisjon for vårt arbeid med å utvikle hele performance marketing-bransjen med en kombinasjon av forretningssans, faglig dyktighet og teknologi.
Collaboration Arts ambisjoner og fremtidsrettede tankesett appellerte til Densou.
– Vi har siden starten hatt både danske og internasjonale kunder, samt et internasjonalt mindset. Nå tar vi et stort steg og blir en del av en europeisk ekspansjon. Det å bli en del av Collaboration Art åpner døren til et stort fagmiljø, sier administrerende direktør og gründer av Densou, Anders Elley.