RSM Norge satser på kommunikasjon – har hentet inn Annika Richardsen
– Det er ikke nødvendig å la kommunikasjonen være forsiktig, kjedelig og bare bruke stammespråk for å bli oppfattet som profesjonell og seriøs.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– RSM har virkelig gitt meg drømmejobben med tilhørende store, men spennende utfordringer, sier Annika Richardsen i en pressemelding.
Hun er ansatt som Chief Communications Officer, som en del av selskapets satsing på kommunikasjon som virkemiddel for vekst og videre utvikling.
– De har en veletablert markedsposisjon, er et kompetansesterkt selskap som er kjent for sitt gode arbeidsmiljø og engasjerte kundeinvolvering. Min rolle blir å ytterligere styrke kommunikasjonen slik at vi når fram med de gode budskapene og får delt kompetansen vår.
Redd for å ikke oppfattes profesjonelle
Richardsen har 20 års fartstid i kommunikasjonsledelse for flere nordiske selskaper. Sist i det ABG-eide fintechselskapet Kameo, og har i sine tidligere roller hatt ansvar for markedskommunikasjon, konseptutvikling, merkevarebygging, PR og medietrening.
– Bransjen lider litt under redsel av å ikke bli oppfattet som profesjonelle. Det er ikke nødvendig å la kommunikasjonen være forsiktig, kjedelig og bare bruke stammespråk for å bli oppfattet som profesjonell og seriøs. Særlig når det er en bransje med så høy utdannelse og kompetanse, og som har en viktig rolle i næringsliv og samfunn.
Hun mener RSM Norge med sin kombinasjon av åpne verdier og nærhet til kunden muligheten til å ta en markedsposisjon som bedre reflekterer dette.
– Revisorforeningens nylige kampanje med humor som virkemiddel er et eksempel på hvordan det kan gjøres.
– En soleklar ekspert
Styreleder Anders Nereng, er svært fornøyd med å ha Richardsen med på laget.
– Annika er en soleklar ekspert på sitt felt, og vi er svært stolte over å ha fått en slik kompetanse til oss.
Nereng er nyvalgt styreleder og tiltrådte stillingen i slutten av mars.
– Hun har vært med på å utvikle kommunikasjonsstrategier og etablere flere selskaper som tydelige medieprofiler i sine bransjer. Nå er heldigvis turen kommet til oss, og vi gleder oss til å bli både utfordret og løftet fram.
RSM har 270 ansatte og har kontorer sentralt i Oslo, Vestland, Agder, Rogaland og Trøndelag. Kjernevirksomheten er revisjonstjenester, rådgivning og advokattjenester innen skatt avgift og transaksjoner.