Ny kommunikasjonskvartett til Danske Bank
Usedvanlig mange kandidater i søknadsbunken: – Vi landet på de riktige fire til slutt, sier kommunikasjonsdirektøren.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Denne uken kunne Danske Bank melde at de har styrket kommunikasjonsavdelingen både i Oslo og i Trondheim. Banken har nylig ansatt tre kommunikasjonsrådgivere og en video- og innholdsprodusent.
– Vi er meget godt fornøyde med å ha fått på plass en kvartett med betydelig og variert kompetanse, erfaring og bakgrunn. Både avdelingen vår i Trondheim og i Oslo hadde nå behov for påfyll, og med hensyn til det stramme arbeidsmarkedet man har for tiden var vi forberedt på en tøff og krevende rekrutteringsprosess, sier kommunikasjonsdirektør i Danske Bank Øystein Schmidt, til KOM24.
Krevende prosess
Kommunikasjonsrådgiverne Fredrik Halvorsen (Oslo) og Anders Oskar Bråthen (Trondheim), er begge faste ansettelser, mens Vilde Larsen Hellum (Oslo) fyller en vikarstilling. Trondheims-kontoret kan ønske Tonje Serine Bua velkommen som sin nye video- og innholdsprodusent.
Til tross for forventningene om et stramt arbeidsmarked, var det ingen manko i søknadsbunken.
– Til vår store glede, og som en aldri så liten positiv overraskelse, var søknadsbunkene til alle de fire jobbene vi nå har besatt både usedvanlig tjukke og spekket med dyktige kandidater. Det som endte opp som krevende var dermed å komme fram til dem som var de aller beste. Samtidig er jeg sikker på at vi landet på de riktige fire til slutt, og det skal nå bli en glede å bli bedre kjent med dem alle, samt å se dem i kommunikasjonsarbeid for oss i banken.
Gjør comeback
Men ikke alle er nye fjes.
– Anders Oskar kjenner vi fra før, da han har jobbet i banken med annet enn kommunikasjonsoppgaver i noen år allerede, mens Fredrik, Vilde og Tonje blir nye bekjentskaper for oss. De går alle fire inn i en kommunikasjonsavdeling som har tatt store steg de siste årene, både når det gjelder bredde og profesjonalitet. De får nå blant annet mulighet til å jobbe tett med Norges mest profilerte forbrukerøkonom, Thea Olsen, samt med de mange andre dyktige ekspertene og økonomene banken har i stallen».
Dette er de nyansatte:
Vilde Larsen Hellum kommer fra Plan International Norge, der hun blant annet har jobbet med omdømmearbeid, pressehenvendelser og kommunikasjonskampanjer. Hun har i utgangspunktet fått et 13 måneders vikariat ved kontoret i Oslo som kommunikasjonsrådgiver.
Tonje Serine Bua kommer fra NTNU, der hun har jobbet som innholdsrådgiver. Hun har bachelorgrad både i markedsføring og filmproduksjon og skal arbeide med video- og innholdsproduksjon ved kontoret i Trondheim.
Fredrik Halvorsen har nylig flyttet sørover fra Narvik og arbeidet sist hos kommunikasjonsbyrået Riktig Spor. I byrået jobbet han som prosjektleder og produserende kommunikasjonsrådgiver, kundekontakt, strategi og innholdsproduksjon, samt merkevare- og omdømmebygging. Han har tidligere også jobbet med kommunikasjon for Telenor og Oslo Met, og drev i sin tid sitt eget filmselskap. Han tiltrer stillingen som kommunikasjonsrådgiver og blir en del av teamet i Oslo.
Anders Oskar Bråthen har jobbet i Danske Bank i flere år allerede. Han begynte tilbake i 2012, men i andre avdelinger enn i kommunikasjon. Han skal nå jobbe med teamet i Trondheim som kommunikasjonsrådgiver, blant annet opp mot Danske Banks streaming- og webinar-satsing.