Mediaforum lover nye boller
– Etter mange år med unntakstilstand og kriser rundt oss, ønsker vi å se fremover, sier styreleder Masha Scekic.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det er med stor glede at vi kan meddele at vi både har gjennomført en utsolgt konferanse med svært gode tilbakemeldinger, samt at vi har levert vårt første regnskapsår med et solid overskudd. Dette gir oss et godt utgangspunkt for 2022 og årets konferanse som for øvrig vil avholdes til høsten, sier styreleder i Mediaforum Masha Scekic, i en pressemelding.
Det var i fjor styret og faggruppen i Mediaforum annonserte lanseringen av en ny visuell profil, og nytt navn for Mediekonferansen 2021. Konferanse gikk i fjor for første gang under navnet «Andre Boller».
– I år blir konferansens undertittel Historier fra Framtiden. Etter mange år med unntakstilstand og kriser rundt oss, ønsker vi å se fremover. Vi har mange spennende temaer og talere på blokka og tar med oss alt vi lærte av fjorårets konferanse inn i planleggingen – både hva som funket og hva vi kan forbedre. Det blir andre boller enn i fjor, men det blir fortsatt «Andre Boller».
Dropper medlemskontingenter
Fagansvarlig Janicke Holst Eckbo og faggruppen allerede i gang med å planlegge ny tematikk for årets konferanse som vil gjennomføres til høsten. Hun har stor tro på at de her vil tiltrekke seg nye venner av Mediaforum, men også bevare de gamle.
I revitalisert utgave har Mediaforum lagt bak seg et helt driftsår, og styreleder Scekic er godt fornøyd med resultatene.
– Det har vært en vellykket snuoperasjon i Mediaforum, sier hun.
Styret har derfor bestemt at de skal slutte med årlige medlemskontingenter, og at organisasjonen fremover kun skal leve på inntekter fra konferanser og lignende initiativer.
Dette ble bestemt på årsmøtet som nylig ble avholdt.
Må levere
Holst Eckbo sier at dette vil kreve mye av hver enkelte frivillig – enten de sitter i styret, eller engasjerer seg i ulike undergrupper for å sikre god kvalitet.
– Kun driftet på frivillig engasjement, har vi forsøkt å lage en konferanse vi selv har savnet i en bransje med høy konferansevirksomhet, så du kan godt si vi tar en risiko når vi som organisasjon nå kun skal leve av inntektene vi genererer fra denne konferansen og andre eventuelle faglige tiltak.
Hun legger til at det er faglig kvalitet og faglig inspirasjon som skal drive Mediaforum videre,
– Og det skal vi jobbe hardt for å sikre. Med dette stilles desto mer krav til oss at vi må klare å holde oss relevante, og til syvende og sist er det noe vi må klare å levere på om Mediaforum skal ha livets rett.