Melvær & Co har flyttet inn i nye lokaler: – Vi vil få inn kule folk rundt oss
– Vi vil at kontoret skal være så kjekt at flest mulig ønsker å komme innom
Denne artikkelen er over to år gammel.
(Stavanger): I vinter kunne endelig Melvær & Co flytte inn i sine nye lokaler i Stavangers nye kule bydel på østsiden. Der har de fått lokaler i det klingende Eastside kvartalet og i de 4000 kvadratmeter store lokalene finner man flere andre bedrifter, moderne kunst i flere varianter, eget bryggeri og restaurant.
Ikke bare et kontor
Melvær & Co har flyttet inn i lokaler som er altfor store for deres 15 medarbeidere og de har derfor fått med seg flere andre.
– Litt av tanken er jo at Melvær & co. er ikke et kontor, et hus, vi skal være et kreativt fagmiljø og kontoret skal være den mest inspirerende plassen å gjøre den jobben, sier Andreas Melvær som er eier av byrået.
Nå sitter de sammen med et større kreativt tech-miljø og UX-avdelingen til Indy riot og andre kreative frilansere. Blant dem som sitter der er alt fra en som er eksportansvarlig for et bryggeri i Sverige til en regissør og en filmfotograf.
– Vi vil få inn kule folk rundt oss, sier han.
Tanken er at de skal kunne hente kunnskap og tjenester fra hverandre. Trenger Melvær & Co UX-kompetanse kan de låne det av IndyRIOT og de kan låne kompetanse av Melværs byrå. Han sier at det allerede skjer av og til.
Vil tilby fleksibilitet
– Miksen av bedriftene og viben av folk i Østre bydel gjør at det blir et kjekt og levende miljø å være en del av, fortsetter han.
Melvær sier at de ønsker å tilby fleksibilitet til alle ansatte så man kan jobbe hjemme når det passer best, men at de og vil at kontoret skal være så kjekt at flest mulig ønsker å komme innom. For han mener at det er den beste plassen å få gjort arbeidet på og sier at samtalen over kaffemaskinen eller bare i lunsjen er som olje i maskineriet.
– Du kan avdekke små ting, prosjekt som er på vei i feil retning, ting som du ikke avdekker på videokonferanse, det blir fort fanget opp i et aktivt fagmiljø som sitter sammen, sier han.
Han sier at mye av prosessen deres handler om å synse og mene om ideer man har på vegne av kunden.
– Det handler om følelser dette med kommunikasjon. det er ikke så lett å forstå eller måle hvor lett man traff på ideer når man har den skjermen mellom trynene. Samtidig er det jo fordeler med at nå er alle komfortable med hjemmekontoret. Vi skal være fleksible, men at de fleste dagene bør folk være på jobben for de har lyst til det, sier han.