Storebrand styrker kommunikasjonsavdelingen: – Helt riktige profiler
Henter fra XXL og Oslo Handelsstands Forening.
– Dette er to knallsterke signeringer som vi er veldig stolte av. Begge er åpenbart svært faglig dyktige og har lang fartstid i bransjen, sier kommunikasjonsdirektør i Storebrand, Stig-Øyvind Blystad, i en pressemelding.
Finanskonsernet styrker kommunikasjonsavdelingen, og henter inn Andreas Nyheim og Vibeke Hoff Norbye.
– Norges råeste
– Det blir gøy å komme inn i et sterkt fagmiljø i Storebrand. Først og fremst kjenner jeg Storebrand som en virksomhet med mange kunnskapsrike og hyggelige folk. Jeg ser frem til å bidra slik at vi deler denne kunnskapen med enda flere, og samtidig bygger tillit og utvikler Storebrand videre, sier Andreas Nyheim.
Han kommer fra stillingen som kommunikasjonsdirektør i XXL, og har tidligere vært kommunikasjonsrådgiver og talsperson for DNB-konsernet. Han har også fulgt bransjen som finansjournalist i Dagens Næringsliv og E24.
– Andreas har solid og lang erfaring innen finans og forstår markedet og trender svært godt, supplerer Blystad.
Vibeke Hoff Norbye har 30 års fartstid i kommunikasjonsstillinger knyttet til blant annet helse og handel. Hun kommer sist fra jobben som kommunikasjonssjef i Oslo Handelsstands Forening, og har også jobbet i Deloitte, Boots Apotek og Virke.
– Jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe i Storebrand og bli en del av Norges råeste kommunikasjonsavdeling. Målet er å gjøre Storebrand enda mer synlig, samt utvikle gode budskap og spennende kommunikasjon rundt pensjon, sparing og forsikring.
– Godt rigget
Blystad ble kommunikasjonsdirektør i Storebrand i april, etter at forgjengeren Margrethe Assev, gikk over til stillingen som bærekraftdirektør.
Han har jobbet i Storebrand i et drøyt år, og har mange år bak seg i politikken, sist som politisk rådgiver og stabssjef for Knut Arild Hareide da han var samferdselsminister. I tillegg har han erfaring som journalist og redaktør.
– Vibeke og Andreas er helt riktige profiler for et bredt finansselskap med en sterk merkevare som Storebrand. Vi har store vekstambisjoner og er allerede en av Nordens største kapitalforvaltere. Med disse to på laget er kommunikasjonsavdelingen godt rigget for å synliggjøre merkevaren og vise produktbredden.
Flytter inn til sjefen
I april ble kommunikasjonsavdelingen flyttet til «CEO Office» for å jobbe enda tettere med konsernsjef, Odd Arild Grefstad.
– Storebrand har høye vekstambisjoner for årene som kommer. Vi skal være en strategisk sparringspartner for hele konsernet. Teknologi og forbrukertrender utfordrer finansbransjen, og vi må jobbe knallhardt for å være nærmest kunden og bidra til at både folk og bedrifter får en fremtid å glede seg til, avslutter kommunikasjonsdirektøren.
Nyheim og Norbye begynner i Storebrand i august, og skal jobbe med hele bredden av forretningsområder, som pensjon, sparing, bank, kapitalforvaltning og forsikring.