Disse 13 skal vurdere årets beste arbeider innen employer branding
Årets jury er satt.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I februar ble det kjent at ANFO overtar Magnet Awards, også kjent som NM i employer branding.
Årets jury består av flere tidligere gullvinnere, og inkluderer ledere fra Obos, Equinor og Mesta, opplyses det om i en pressemelding.
Magnet Awards skal kårer de beste arbeidene innen employer branding og rekruttering foregående år. Nå er årets jury satt og består av en blanding mellom arbeidsgivere, media og byråer som jobber tett med faget.
Jurygeneral er Hans Petter Stub i Whydentify.
– Som alltid søker vi etter en blanding mellom de som jobber operativt med employer branding ute hos arbeidsgivere, byråfolk som har en mer kreativ tilnærming og folk fra media», sier Stub i meldingen.
Juryen skal vurdere bidrag innen seks ulike kategorier, som inkluderer årets kampanje overfor studenter, årets tiltak overfor egne medarbeidere, åpen klasse og årets helhetlige employer branding. Bidragene vurderes ut ifra tre kriterier, der effekt teller 50 prosent, startegi teller 25 prosent og kreativitet også teller 25 prosent.
Nytt av året er at årets employer branding-talent skal kåres.
– Vi ønsker innspill til fabelaktig flinke folk som har bidratt til at employer branding som fag har fått økt anerkjennelse, enten internt i egen virksomhet eller i bransjen, forteller Trygve Tellefsen i ANFO. Han har ansvaret for gjennomføringen av Magnet Awards.
Det opplyses også om at årets frist for caseinnsendelse er 26. april.