Elkjøp utvider staben - ansetter for å videreutvikle merkevare og kundereise
Elkjøp Nordic vil bli «enda bedre til å gripe muligheter fra nye trender, teknologi og kundebehov».
Denne artikkelen er over to år gammel.
Elkjøp-konsernet rigger seg for fremtiden og ansetter Anna Pradzynska og Julia Paulsen, opplyses det om i en pressemelding.
Pradzynska og Paulsen har begge lang og relevant erfaring innen digital markedsføring og merkevarebygging, og de skal jobbe for å videreutvikle merkevare og kundereise.
Skal utvikle Elkjøp Nordic
Pradzynska skal lede den nye avdelingen for Brand & Marketing, mens Paulsen blir E-commerce Director i Elkjøp Nordic.
Førstnevnte kommer fra Canal Digital, der hun jobbet som Chief Marketing Officer med ansvar for hele det nordiske markedet. Hun har tidligere jobbet i Stokke og i Lego i Danmark.
– Jeg gleder meg til å bli en del av teamet i Elkjøp Nordic. Kundeatferd har endret seg ganske dramatisk det siste året, og mange merkevarer har omfavnet de nye mulighetene - Elkjøp inkludert. Merkevarer og virksomheter må være smidige og bruke kraften i å jobbe som ett team, med fokus på å skape verdi for medarbeidere, kunder, partnere og samfunnet som helhet. Å få gjøre dette som en del av Elkjøp-teamet blir svært en inspirerende og motiverende for meg, sier Pradzynska i meldingen.
I Elkjøp Nordic vil hun få ansvaret for konsernets merkevare- og markedsføringsstrategi.
Paulsen blir Elkjøp Nordics nye E-commerce Director, og har tidligere jobbet som Brand Manager for Nordics i netthandelsgiganten Zalando, med digital markedsføring og ecommerce i Telenor og DNB. Hun kommer nå fra stillingen som leder for Marketing and Digital Sales i Aprila Bank.
– Datadrevet innsikt er avgjørende for å treffe kundenes digitale behov. I Elkjøp er jeg sikkert på at vi sammen skal klare dette. Jeg ser frem til å utvikle et selskap for fremtiden sammen med fantastiske kollegaer, og gleder meg til å bli en del av Elkjøp-familien, sier hun.
Vil gripe flere muligheter
Elkjøp Nordic har nylig ferdigstilt et større endringsprosjekt. Nå skal de organisere seg for å bli enda bedre til å gripe muligheter fra nye trender, teknologi og kundebehov. Samtidig er det et mål å sikre effektive og gode samarbeidsformer.
– De er begge meget spennende profiler som vil tilføre Elkjøp noe nytt. Anna har solid, internasjonal erfaring i å bygge og forvalte sterke merkevarer. Det samme har Julia innen digital markedsføring og e-com. Deres kompetanse blir svært verdifull for hele konsernet, sier Morten Syversen, Chief Brand & Digital Officer i Elkjøp Nordic i meldingen.
Stillingene Pradzynska og Paulsen starter i, er nyopprettet som en direkte konsekvens av endringene.
– Vår strategi er å hjelpe kunden hele veien. Vi tror den optimale handleopplevelsen for kundene ligger i et sømløst samspill mellom den fysiske butikken og nettet. Det å bruke data og innsikt for å forstå kundenes behov og ønsker blir stadig viktigere, og med dette som utgangspunkt kan vi lage gode og personaliserte kundereiser. Vi har nå et sterkt og spesialisert team. Dette, kombinert med nye systemer, gjør at de neste årene blir veldig spennende, både for Elkjøp som merkevare og for kundene våre, avslutter Syversen.