Tina B. Christensen, Sondre H. Bjørgum, Annette Staubo og Aslak Sletten ved Forsvarets mediesenter.

Forsvaret henter folk fra NRK og Novemberfilm

Skal nå skape innovative formater som styrker Forsvarets omdømme, rekrutterer og dokumenterer Forsvarets aktivitet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg er utrolig glad for å få disse kreative og faglig sterke kreftene med på laget, sier leder av produksjonsavdelingen, Tina B. Lykke Christensen i en pressemelding.

Prisvinnende regissør

Forsvarets mediesenter (FMS) styrker seg på innovasjon og innholdsutvikling, og ansetter Annette Staubo fra NRK Utvikling og Sondre H. Bjørgum fra Novemberfilm. Tidligere i sommer startet begge ved Forsvarets mediesenter, og skal nå skape innovative formater som styrker Forsvarets omdømme, rekrutterer og dokumenterer Forsvarets aktivitet.

– Jeg har jobbet med Forsvaret i flere sammenhenger og gleder meg veldig til å komme i gang med arbeidet! Samfunnsoppdraget og de mange avdelingene fra sør til nord, gjør Forsvaret til en unik og spennende arbeidsplass, sier Sondre H. Bjørgum i pressemeldingen.

Bjørgum er en prisvinnende regissør som blant annet har jobbet med tv-seriene «I kongens klær», «Toll» og «Datoen».

– Strategisk kommunikasjon er viktig

Med seg får han altså Anette Staubo fra NRK. Staubo kommer fra Utviklingsavdelingen i NRK, og har lang erfaring fra produksjonsledelse i alle sjangre, med store eventer som spesialfelt. Hun tar med seg kompetanse på innovasjonsmetodikk, innholdsutvikling og prosjekt- og prosessledelse. Hun vil være en kreativ og operativ ressurs inn i Forsvarets innholdsproduksjon og utviklingsarbeid.

– Når vi nå forsterker teamet ved å ansette regissør/produsent Sondre H. Bjørgum og produksjonsleder Annette Staubo, er det fordi ambisjonene våre er høye. Strategisk kommunikasjon er viktig for å bevare et trygt Norge, skape tillit og bidra til åpenhet om Forsvarets oppgaver i samfunnet, sier Tina B. Lykke Christensen i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS