Simen Hanssen er årets juryleder for Gulltaggen
Disse 40 er med og avgjør hvem som vinner under årets Gulltaggen.
Gulltaggen Award er en årlig konkurranse som skal inspirere til kreativ bruk av teknologi og digitale flater, ved å hedre arbeider som har utmerket seg gjennom nytenkning, kreativitet og godt håndverk.
Gulltaggen Award ble etablert i 1998, og arrangeres av bransjeorganisasjonen INMA.
Det mangler ikke på topp-navn når INMA samler bransjen for medier og kommunikasjon for finne og premiere fjorårets jobber som har utmerket seg innen kreativ bruk av teknologi og digitale flater.
Over 40 jurymedlemmer er klare for å gjøre sine faglige vurderinger i årets ni kategorier som er fordelt under fire overordnede fagdisipliner.
- Gulltaggen er en viktig konkurransearena for å fronte gode caser som har en tett digital- og teknologiforankring, sier årets jurygeneral Simen Hanssen fra Anorak i en pressemelding.
Han sier at de har i år jobbet videre med å tydeliggjøre konkurransen og kriteriene de dømmer etter.
Formålet med Gulltaggen er å vise, inspirere og belønne hva man kan få til med digitale løsninger og teknologi. Så selv om man ikke nødvendigvis har en drøss med forretningsresultater å vise til ønsker juryen å se de gode ideene som har blitt gjennomført.
– De som har tenkt annerledes, de som har benyttet innsikt til å drive nyskaping, og de som har tatt modige og inspirerende valg i sine løsninger. Vi har troen på at dette kan dra oss fremover som bransje. Enten du jobber med reklame og kommunikasjon, innholdsmarkedsføring, design og teknologiløsninger eller mediestrategi, sier Hanssen.
Med seg på laget har Hanssen visegeneral Erik Haukaas Aspaas som er innholdsleder i Schibsted, og et håndplukket team på fire juryledere og over 40 eksperter innen sine fagområder til å vurdere hvilke arbeider som har vært de aller beste det siste året.
- Gulltaggen er et fellesprosjekt av og for bransjen, og vi i INMA setter ubeskrivelig pris på at så mange utrolig flinke og busy folk tar seg tid til å bidra med dette ved siden av jobben sin, sier Daglig leder i INMA, Camilla Grund i pressemeldingen.
Fagdisiplinen Design og Teknologi ledes av Bendik Høibraaten
Juryleder for kategoriene innen design og teknologi er Bendik Høibraaten som er senior designer i TRY Design. I hans jury sitter:
Andrea Tjøsvoll, designer i Bold
Charlotte Cumberland, Designer i VippsEirik W. Fjerdingstad, senior designer i Kitchen
Emil Karlsson, design lead i Uppercase
Helene Devold, senior designer i Scandinavian Design Group
Henrik Wold Kraglund, senior designer i Feed
Håkon Bogen, teknologisjef i Beining & Bogen
Thomas Johanssen, digital design lead i AntiVilde Hurum, teknolog i Blank
Fagdisiplinen Innholdsmarkedsføring ledes av Ingrid Louise Kvam
Juryleder for kategoriene innen innholdsmarkedsføring er Ingrid Louise Kvam, som til daglig er leder for innholdsproduksjon i Amedia Innholdsbyrå. I hennes jury sitter:
Angelica Prag, leder for konsept Aller Concept Store i Aller Media Norway
Charlotte Granbø, innholdsrådgiver i Trigger
Geir Anders Rybakken-Ørslien, seniorrådgiver og innholdsprodusent i Spoon Agency
Henrik Arneberg, innholdssjef i Nordea
Henrik Hildre, kommersiell innholdsansvarlig i Egmont People
Line Kolstad, innholdsleder i DNB
Mari Grønvold, head of publishers and marketing i Strossle Norge
Mette Karlsrud Stene, teamleder og innholdsleder i Schibsted Partnerstudio
Simen Prestaasen, innholdsprodusent i TRY
Snorre Bryne, grunnlegger og rådgiver i News Lab
Fagdisiplinen Reklame og kommunikasjon ledes av Ingrid Lea
Juryleder for kategoriene innen reklame og kommunikasjon er Ingrid Lea. som er Advertising Creative i Torny&Ingrid. I hennes jury sitter:
Alexander Gjersøe, kreativ leder i Ring2
Glenn Haugen, creative i Nord DDB
Josephine Berntzen, art director i The Oslo Company
Lars Holthe, creative i Anorak
Nina Bugge, kreatør i Anti
Ola Nilsen, rådgiver & partner i Bureau
Ole Andreas Finseth, art director i Kitchen
Simen Ødemotland, kreatør i WALSimon Karlsson, Planner, POL
Tone Humblen, art director i Mint Creatives
Fagdisiplinen Mediestrategi ledes av André Thorsen
Juryleder for kategoriene innen mediestrategi er André Thorsen, som er leder media og partner i atyp. I hans jury sitter:
Adrien Bjørnskau, leder media i RED dentsu X
Anders Evjen Jørstad, digital media marketing manager i Flytoget
Anne Hiorth, medieansvarlig i OBOS
Camilla Guse Stenshorne, strategic client director, MediaComJo-Øystein Slinde, marketing director i JCdecuax
Marte Aakre Skilhagen, senior medierådgiver i PHD Media
May-Lillian Lunden, digital specialist i Precis Digital
Patric Ligner, digital and performance director i StarcomSindre Beyer, Daglig leder, TRY Råd
Yngve Angelo, medierådgiver i OMD