Årets jurygeneral Simen Hanssen, Anorak.

Simen Hanssen er årets juryleder for Gulltaggen

Disse 40 er med og avgjør hvem som vinner under årets Gulltaggen.

Publisert

Gulltaggen Award er en årlig konkurranse som skal inspirere til kreativ bruk av teknologi og digitale flater, ved å hedre arbeider som har utmerket seg gjennom nytenkning, kreativitet og godt håndverk.

Gulltaggen Award ble etablert i 1998, og arrangeres av bransjeorganisasjonen INMA.

Det mangler ikke på topp-navn når INMA samler bransjen for medier og kommunikasjon for finne og premiere fjorårets jobber som har utmerket seg innen kreativ bruk av teknologi og digitale flater.

Over 40 jurymedlemmer er klare for å gjøre sine faglige vurderinger i årets ni kategorier som er fordelt under fire overordnede fagdisipliner.

- Gulltaggen er en viktig konkurransearena for å fronte gode caser som har en tett digital- og teknologiforankring, sier årets jurygeneral Simen Hanssen fra Anorak i en pressemelding.

Han sier at de har i år jobbet videre med å tydeliggjøre konkurransen og kriteriene de dømmer etter.

Formålet med Gulltaggen er å vise, inspirere og belønne hva man kan få til med digitale løsninger og teknologi. Så selv om man ikke nødvendigvis har en drøss med forretningsresultater å vise til ønsker juryen å se de gode ideene som har blitt gjennomført.

– De som har tenkt annerledes, de som har benyttet innsikt til å drive nyskaping, og de som har tatt modige og inspirerende valg i sine løsninger. Vi har troen på at dette kan dra oss fremover som bransje. Enten du jobber med reklame og kommunikasjon, innholdsmarkedsføring, design og teknologiløsninger eller mediestrategi, sier Hanssen.

Med seg på laget har Hanssen visegeneral Erik Haukaas Aspaas som er innholdsleder i Schibsted, og et håndplukket team på fire juryledere og over 40 eksperter innen sine fagområder til å vurdere hvilke arbeider som har vært de aller beste det siste året.

- Gulltaggen er et fellesprosjekt av og for bransjen, og vi i INMA setter ubeskrivelig pris på at så mange utrolig flinke og busy folk tar seg tid til å bidra med dette ved siden av jobben sin, sier Daglig leder i INMA, Camilla Grund i pressemeldingen.

Fagdisiplinen Design og Teknologi ledes av Bendik Høibraaten

Juryleder for kategoriene innen design og teknologi er Bendik Høibraaten som er senior designer i TRY Design. I hans jury sitter:

Andrea Tjøsvoll, designer i Bold

Charlotte Cumberland, Designer i VippsEirik W. Fjerdingstad, senior designer i Kitchen

Emil Karlsson, design lead i Uppercase

Helene Devold, senior designer i Scandinavian Design Group

Henrik Wold Kraglund, senior designer i Feed

Håkon Bogen, teknologisjef i Beining & Bogen

Thomas Johanssen, digital design lead i AntiVilde Hurum, teknolog i Blank

Fagdisiplinen Innholdsmarkedsføring ledes av Ingrid Louise Kvam

Juryleder for kategoriene innen innholdsmarkedsføring er Ingrid Louise Kvam, som til daglig er leder for innholdsproduksjon i Amedia Innholdsbyrå. I hennes jury sitter:

Angelica Prag, leder for konsept Aller Concept Store i Aller Media Norway

Charlotte Granbø, innholdsrådgiver i Trigger

Geir Anders Rybakken-Ørslien, seniorrådgiver og innholdsprodusent i Spoon Agency

Henrik Arneberg, innholdssjef i Nordea

Henrik Hildre, kommersiell innholdsansvarlig i Egmont People

Line Kolstad, innholdsleder i DNB

Mari Grønvold, head of publishers and marketing i Strossle Norge

Mette Karlsrud Stene, teamleder og innholdsleder i Schibsted Partnerstudio

Simen Prestaasen, innholdsprodusent i TRY

Snorre Bryne, grunnlegger og rådgiver i News Lab

Fagdisiplinen Reklame og kommunikasjon ledes av Ingrid Lea

Juryleder for kategoriene innen reklame og kommunikasjon er Ingrid Lea. som er Advertising Creative i Torny&Ingrid. I hennes jury sitter:

Alexander Gjersøe, kreativ leder i Ring2

Glenn Haugen, creative i Nord DDB

Josephine Berntzen, art director i The Oslo Company

Lars Holthe, creative i Anorak

Nina Bugge, kreatør i Anti

Ola Nilsen, rådgiver & partner i Bureau

Ole Andreas Finseth, art director i Kitchen

Simen Ødemotland, kreatør i WALSimon Karlsson, Planner, POL

Tone Humblen, art director i Mint Creatives

Fagdisiplinen Mediestrategi ledes av André Thorsen

Juryleder for kategoriene innen mediestrategi er André Thorsen, som er leder media og partner i atyp. I hans jury sitter:

Adrien Bjørnskau, leder media i RED dentsu X

Anders Evjen Jørstad, digital media marketing manager i Flytoget

Anne Hiorth, medieansvarlig i OBOS

Camilla Guse Stenshorne, strategic client director, MediaComJo-Øystein Slinde, marketing director i JCdecuax

Marte Aakre Skilhagen, senior medierådgiver i PHD Media

May-Lillian Lunden, digital specialist i Precis Digital

Patric Ligner, digital and performance director i StarcomSindre Beyer, Daglig leder, TRY Råd

Yngve Angelo, medierådgiver i OMD


Powered by Labrador CMS