Santander lanserer nytt reklamekonsept
Santander går nye veier i kampen om den ansvarlige bankkunden. Med et nytt nordisk reklamekonsept ønsker banken å fokusere på viktigheten av å tenke seg om før man bruker penger.
Alle vet at det koster penger å låne penger, men det koster ingenting å tenke seg om. Slik starter Santanders nye nordiske reklamekampanje.
Det melder banken i en pressemelding.
Kampanjen fokuserer på at man som forbruker bør tenke seg om en ekstra gang før man tar store økonomiske beslutninger.
Banken ønsker med dette å sette fokus på ansvarlig forbruk og samtidig bidra til å få unødvendig overforbruk ned.
– Verden endrer seg raskt og alt går fortere og fortere. Alt blir dyrere og lommeboken hiver etter pusten. Å kunne låne penger når man trenger det er viktig. Men å låne penger koster penger, også hos oss. Med dette reklamekonseptet ønsker vi å fortelle at det lønner seg å tenke seg om to ganger før man bruker penger, sier Sune Mejding, merkevaresjef i Santander, i pressemeldingen.
Han sier de er en bank som ønsker å bidra til at deres kunder tar ansvarlige beslutninger, derfor har det vært viktig for dem å gå litt annerledes til verks med denne kampanjen enn den tradisjonelle reklamen, hvor man ofte oppfordres til å kjøpe noe før du har tid å tenke over det.
Kampanjen inkluderer i tillegg til TV også kino, utendørsreklame, print og digitale kanaler, og vil bli gjennomført i alle de fire nordiske landene; Danmark, Sverige, Finland og Norge, i ukene 40-47.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no