Familien Duenger etablerer konsernstruktur og får ny identitet
Etter sterk vekst og strukturendring, etablerer familien Duenger konsernstruktur og lanserer ny identitet. Familien er fra før kjent som eier av for Williams Norge AS.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– For oss har det alltid vært viktig å ha fokus på kvalitet og tørre å satse. Dette er noe vi la til grunn når vi startet jobben med å utvikle den nye identiteten. Sammen med ANTI Hamar som både er lokal men ikke minst anerkjent for utvikling av merkevarer, fant vi de egenskapene som er viktig for oss, sier Fredrik Duenger som er styreleder i familiekonsernet i en pressemelding tirsdag.
Familien Duenger etablerer nå ny konsernstruktur og lanserer ny identitet med blant annet ny logo.
– Identiteten og strategien til Duenger er et resultat av et godt lagarbeid, sier Kjetil Wold, strategisk rådgiver i ANTI Hamar. Identiteten bygger på de to kjerneverdiene i selskapet som er “kvalitet” og det å være fremoverlent i alt man jobber med. Dette er visuelt beskrevet i et design system hvor navnetrekket, layout og bruk av skriftsnitt bruker et enkelt men virkningsfullt grep. Slagordet «fremst på kvalitet» ser man igjen i identiteten ved at eksempelvis logo er bygd opp av to grunn-elementer, det solide i bunn, med det fremoverlente i topp.
Den nye identiteten til Duenger er et håp på å skape mer synlighet.
– Med den nye identiteten blir vi mer synlige. Det skal være lett å kjenne igjen en merkevare eller et selskap i vårt system. Med en god merkevarestrategi og en visuell verktøykasse for fremtiden er vi god gang med å implementere dette på våre bygg og kommunikasjonsflater, både nasjonalt og lokalt. Det føles bra å hedre vår historie samtidig som vi hele tiden videreutvikler oss. Vi ser frem til reisen videre som nå skal bli enda bedre og tydeligere, med fokus på våre kjerneverdier, fremst på kvalitet, avslutter markedssjef Kim Brandsnes hos Duenger Gruppen.