Eidsiva har fått ny visuell identitet
– Den nye logoen skal være kjennemerket for hele selskapets visjon, sier kommunikasjonsdirektøren.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Eidsiva har gjennomgått store endringer de to siste årene, og vi ønsker både internt og eksternt å tydeliggjøre Eidsiva som et ledende og bærekraftig infrastrukturkonsern på Østlandet, sier direktør for Kommunikasjon og Samfunn, Nils Kristian Myhre, i en pressemelding fredag.
Etter salget av strømsalgs-selskapet Innlandskraft, og sammenslåingen med Hafslund Eco, er Eidsiva gått fra å være energikonsern til å bli et stort infrastrukturkonsern, som eier landets største nettselskap (Elvia), det tredje største fjernvarmeselskapet (Eidsivas Bioenergi) og som eier/disponerer av landets tredje største fibernett (Eidsiva Bredbånd).
– Det er over ti år siden dagens identitet ble lansert. Den nye visuelle profilen vil speile dagens strategi og forretningsområder, og bli felles for morselskapet/ konsernet og virksomhetene Bioenergi og Bredbånd. Den nye logoen skal være kjennemerket for hele selskapets visjon: Drivkraft for nye muligheter, sier Myhre.
Kobler på samfunn og forretningsområder
Eidsivas nye logo er startpunktet for å utvikle infrastruktur og nye bærekraftige løsninger for samfunnet. Det er ANTI Hamar som i samarbeid med Eidsiva har jobbet med merkevarestrategi og identitet.
– Vi er selvsagt stolte av å lansere Eidsiva sin nye identitet sier Daglig leder i ANTI Hamar Ellen Østmoen.
Det visuelle konseptet, sammen med logo tar utgangspunkt i hvordan Eidsiva som infrastruktur-selskap, punkt for punkt kobler på både samfunn, forretningsområder og deg som sluttbrukersier strategisk rådgiver og grunnlegger i ANTI Kjetil Wold.
I tillegg vil nettselskapet , Elvia, i tråd med regulatoriske krav, ha egen logo, som også ANTI Hamar har utarbeidet som visuelt skiller seg fra resten av Eidsiva-konsernet. Omprofileringen vil skje gradvis, og i tråd med Eidsivas bærekraftprofil.