Fra venstre; Kristin Grimstad (kunderådgiver/daglig leder ANTI), Øyvar Svendsen Product (Category Manager Poles), Kjell Ekhorn (kreativ leder ANTI) og Jennie Anderson (prosjektleder/CCO i ANTI)

ANTI har designet skistaver for Swix

ANTI har gjort det de omtaler som «en redesign av hele Swix-universet»

Publisert

Swix har vært kjent for å produsere skistaver i en årrekke.

Til VM i Trondheim ble Triac 5.0 lansert, med en helt ny look i regi av ANTI. 

– Swix er en ikonisk merkevare som virkelig fortjener å stå ut i skiløypene, sier kreativ leder i byrået, Kjell Ekhorn, i en pressemelding.

 Tidligere har Swix-merkevaren vært nedprioritert på staver til fordel for å gi hver enkel stav sin egen look og identitet.

I realiteten har det betydd at Triac-stavene ikke har kunnet gi drahjelp til resten av stav-kolleksjonen deres, skriver de videre.

– En skistav er en heller utfordrende flate å jobbe med ettersom den i realiteten er et langt tynt rør, men styrken i Swix-merkevaren gjorde at vi kunne tillate oss å være svært «bold» og grafisk. Målet har vært å skape et design som Swix virkelig kan eie.

Staven markerer et tydelig taktskifte fra Swix og er blitt svært godt mottatt av løperne.

– Jeg er så gira! Jeg elsker den skarpe kontrasten og det kule, klassiske Swix-designet, sier den olympiske gullvinneren Jessie Diggins.

Også industridesigner og stavutvikler Øyvar Svendsen hos Swix er entusiastisk: 

– Triac 5.0 er selve flaggskip-staven vår, og selv om den kun er tilgjengelig for topp løperne nå i VM så gir den bud om hva som er i vente fra Swix i 25/26 sesongen og fremover.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS