McCann Oslo og Minnesota slår seg sammen
McCann, Minnesota Agency og April Design skal nå jobbe under samme tak.
Minnesota Agency er spesialisert på det de kaller «Corporate Brand Communication», og jobber tett med ledelsen i en rekke bedrifter for å styrke små og store merkevarer.
Nå slår de seg sammen med reklamebyrået McCann Oslo og de grafiske designerne i April Design. Begge de to sistnevnte kommer inn under Minnesota-paraplyen.
– Vi i Minnesota har en egen strategi som vi har utformet lenge. Vi har også planer om å vokse, men oppdaget i fjor høst som mange andre at det kan være ganske vanskelig. Derfor ville vi snakke med andre byråer av samme størrelse og med samme økonomi som oss, sier byråleder i Minnesota Agency, Christina Øverland Engelsen, til KOM24.
– Bra match
Totalt blir de nå 17 ansatte i Karl Johans gate 25 i Oslo. Sammen vil de jobbe videre med det gjengen i Minnesota allerede er i gang med.
– Dette blir en veldig bra match for alle tre. For vår del vil det egentlig ikke skje så mye med måten vi jobber på, men det hjelper veldig mye at vi blir flere mennesker, sier Øverland Engelsen.
Fokus på merkevare
Målet framover er å bli enda bedre til å hjelpe norske virksomheter med å løfte sin merkevare.
– Vi har sett at norske aktører er gode på merkevarebygging når det gjelder produkter, men selskapene selv er ikke like gode på det.
Nettopp her er det et stort forbedringspotensial, ifølge Øverland Engelsen.
– Vi har sagt tidligere at Norge er et «U-land» når det gjelder merkevare. Vi ønsker å gjøre noe med det, avslutter hun.