Aptum forventer mange anbud. Ansetter flere for å være klar
– Vi er offensive og vet at det kommer store oppdrag, sier byråleder Camilla Nordahl Bang.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum, har nettopp varslet en oppbemanning - og den spenstige satsningen er basert på positive signaler fra næringslivet og stadig økende etterspørsel etter digitale tjenester, opplyser byrået til KOM24.
– Vi vet at mange kunder har vært i dvale gjennom pandemien, og vi ønsker å være offensive, også med tanke på nye kunder, forteller byråleder i Aptum Camilla Nordahl Bang.
Sørlandsbyrået forventer en høst med flere anbud og at oppdragene fra eksisterende kunder vil oppskalere etter sommeren.
– En av våre største kunder er Color Line, som er en av aktørene som har vært hardt rammet av pandemien, men er forventet å komme tilbake til normalen. Forhåpentligvis i løpet av høsten, sier hun.
Byrålederen mener kundene og regionale næringslivet oppleves mer offensivt enn på lenge. Gode digitale løsninger og markedsføring prioriteres høyt i den sammenheng, derfor forbereder de seg for å kunne ta inn flere oppdrag.
Fortsetter å vokse
Byrået, som slo seg sammen med Webcode høsten 2018, har i dag flere kunder innen eiendom og Sørmegleren er en av de største oppdragsgiverne.
Gjennom fjoråret permitterte de nesten alle i begynnelsen av pandemien, men etter kun få måneder, jobbet de nesten som normalt igjen.
Neste uke skal de begynne å gå gjennom søkerne til stillingsutlysningene som ble lagt ut rett før ferien, og oppgaven blir å finne de rette kandidatene som skal fylle seks nye stillinger i byrået.
– Vi skal finne de rette menneskene som kan bidra til å ta byrået videre. Dette er både vanskelig og ekstremt gøy, sier Nordahl Bang.
Hun presiserer at de ikke ansette bare for å fylle de utlyste stillingene.
– Det må være de rett menneskene som passer inn i byrået med riktig kompetanse.
Aptum vil telle bortimot 36 årsverk om alle stillingene blir besatt.