Mos vokser: f.v. Haider Ahmad, Line Rustad Fjærvoll, Helena Egeland, Juliane Stensrud og Jessie Jones.

Design- og reklame­byrået Mos vokser

Mos tar strategiske grep for å styrke sin posisjon innenfor merkevarebyggende design, og tilknytter seg både ny partner og ansatt.

Publisert

Da Mos startet for fem år siden hadde de en reklameorientert tilnærming til kundene sine. Siden har de gradvis utvidet sin kompetanse og markert seg som en tydelig stemme i designbransjen, med spesielt fokus på identitetsdesign.

– Da vi startet var intensjonen å bruke vår kompetanse fra store reklamebyråer, til å bidra med synliggjøring av mindre merkevarer. For å skape vekst hos kunder så vi tydelig at behovet for å spisse det visuelle uttrykket var vel så viktig som å skape god reklame. Da ble det naturlig å hente inn faglig kompetanse også på dette området, sier partner og kreativ leder Juliane Stensrud, i en pressemelding.

Utfyller hverandre

Senior designer Jessie Jones, som har vært i Mos i 2,5 år, har på denne tiden markert seg som en vital del av utviklingen av byrået. Hun blir nå partner og vil med det knytte sin kompetanse og erfaring enda tettere til byrået og styrke den overordnede leveransen.

– Med Jessie på laget, utfyller vi hverandres kompetanseområder på en naturlig måte. I tillegg har vi samme tilnærming til faget, med et særlig fokus på å forstå menneskene vi lager kommunikasjon for, enten det gjelder design eller reklame, sier partner og strategisk leder Helena Egeland.

Jones er svært glad for å bli partner i design- og reklamebyrået.

– Da jeg begynte å jobbe i byrået skjønte jeg at vi utfylte hverandres ambisjoner og perspektiver på en unik måte. Jeg har kjent på en enorm støtte fra teamet de siste årene, og har fått jobbe med mange spennende prosjekter, sier Jones om den nye rollen som partner.

Klar for å ta større steg

Grunnet økt etterspørsel har Mos ansatt enda en designer, og valget falt på designer og animatør, Haider Ahmad, fra Nord DDB.

– Vi lever i bevegelig tid, så vi er veldig glade for å få med Haider Ahmad på laget, som ikke bare kan visualisere kampanjer, men også få designet vi skaper til å flyte litt mer. Haider har allerede utmerket seg som et positivt innslag i gjengen, sier Stensrud.

Mos ble startet av Line Rustad Fjærvoll, Juliane Stensrud og Helena Egeland i 2017, og har hatt en jevn vekst siden oppstarten. Nå retter byrået fokus mot videreutvikling og vekst.

– Vi har til nå etablert et byrå som fungerer, men kjenner at tiden er moden for å ta nye, større steg. Det er en veldig spennende prosess vi beveger oss inn i, etter fem år som selskap, sier Egeland.

Mos jobber blant annet med Aschehoug, Carucel Eiendom, Propr, Eyr og Nettbil.

Powered by Labrador CMS