Forsvaret Kommunikasjon slår til med fem ny-ansettelser
– Det er alltid gøy å få nye folk på laget.
– Å nå ut til befolkningen til rett tid og sted, er en viktig del av Forsvarets samfunnsoppdrag. Vi har et sterkt faglig miljø som stadig er i utvikling. Nå styrker vi oss med flere kreative fagfolk som vi er stolte av å få på laget, forteller leder for Forsvaret kommunikasjon, Aslak Sletten i en pressemelding.
Jørgen W. Lygvær startet i august og har allerede rukket å etablere og produsere Forsvarspodden som er Forsvarets nyeste podkastsatsing. Det er en samtalebasert podcast der aktuelle saker og nyheter forklares og diskuteres.
Podcasten ble høyaktuell da Forsvaret økte beredskapen.
– Vi hev oss rundt og laget en ekstraepisode med forsvarssjefen samme ettermiddag som forklarer hva dette egentlig betyr, forteller Lyngvær.
Lyngvær har de siste ti årene undervist i radiojournalistikk ved Høgskolen i Volda, og har også skrevet bok om radio og podcasting.
Lise Dragland hadde sin første arbeidsdag i Forsvaret 1.november, dagen etter at regjeringen hevet beredskapen.
Siv Kvaleberg starter i rollen som klipper. Kvaleberg har lang erfaring fra TV-bransjen og hennes siste oppdrag har vært som etterarbeidsredaktør på Norges Tøffeste.
Mette Amblie Haugland kommer fra Stiftelsen Akershus festning for Kunst og Kultur og går inn som digital markedsfører for kultur i Forsvaret. Sondre Haugo kommer rett fra studier og er ny tjenestedesigner.
– Det er alltid gøy å få nye folk på laget. Hver og èn kommer med nye perspektiver og energi inn i prosjektene våre og vi er svært glade for å ha dem på plass, avslutter Aslak Sletten.