
Årets VIXEN-jury er klar
Det gjøres også flere endringer i årets kategorier som skal kåre årets beste influencere og profiler i sosiale medier.
Denne artikkelen er over to år gammel.
VIXEN Awards går av stabelen 27. januar neste år, og kårer Norges beste influencere og profiler i sosiale medier.
Alle som er påvirkere gjennom egne kanaler eller sosiale medier kan nomineres, uavhengig av om påvirkningen skjer i podkast, på Instagram, YouTube, TikTok, blogg eller i andre, tilsvarende kanaler.
– Godt fornøyd
I år har VIXEN samlet hele 13 jurymedlemmer som skal kåre årets beste influencere og profiler i sosiale medier.
– Målet er totalt sett å sikre at vi har så god oversikt over de norske influencerne og profilene som overhodet mulig. I år har vi representasjon fra blant annet reklamebyrå, mediebyrå, annonsørsiden, influencerbyrå, underholdningsbransjen, fagmagasiner og entreprenører, sier juryleder, Astrid Valen-Utvik.
Og legger til at årets jury består av mange sterke stemmer.
– Jeg er godt fornøyd med årets jurykollegaer, og gleder meg til å jobbe videre med dem for å finne og gjøre stas på de aller beste influencerne og profilene i Norge på VIXEN Awards 2022.
Deler og utvider kategorier
Nytt av året er at kategorien «Trening og helse» er delt opp til to kategorier: «Sport og trening» og «Helse».
«Sport og trening» er utvidet for å inkludere sport- og idrettsprofiler, og «Helse» er blitt en egen kategori for å hedre personer som belyser viktige temaer innen helse og psykisk helse.
Kategorien «Interiør» er utvidet til «Interiør, bolig og uterom» for å favne om flere av interessefeltene innen temaet.
I kategoriene Årets sterke mening, Bærekraft, Stjerneskudd, Gullpenn, Business og Årets influencer, er det juryen som velger ut semifinalister, finalister og vinnere.
Folkets favoritt er en ren publikumskategori, og her er det folket som bestemmer. Denne kategorien er brukerbestemt fra nominasjonene starter til prisen deles ut, og vinneren er den som får flest stemmer.