Vixen Awards. Aleksandra Joner.

Vixen lanserer ny kategori

Nå kan man nominere kandidater til årets Vixen Awards. Nytt av året er ny kategori.

Publisert Sist oppdatert

Fredag 9. februar 2024 er det klart for Vixen Awards på The Hub i Oslo.

Nytt i år er at kategorien «Gullpenn» utgår og erstattes av kategorien «Kunnskap». Dette for å gjøre plass til influensere som gjennom formidling og kunnskap løfter et fagfelt, yrke, bransje eller næring.

Dette er årets jury

Dette er juryen: 

  • Astrid Valen-Utvik, forfatter og rådgiver i Valen-Utvik (jurygeneral)

  • Julie Ilona Balas, kokebokforfatter og konsulent (juryleder)

  • Dag Robert Jerijervi, redaksjonssjef i Kampanje (juryleder)

  • Janne Monsen Tveit, musikkprodusent i NRK P3 (juryleder)

  • Maren Aas Nakken, CEO i Mothership Stories

  • Erlend Sande, ansvarlig redaktør i Fri Flyt

  • Ida Jackson, forfatter, gründer, investor og samfunnsdebattant

  • Isabelle Ringnes, entreprenør og foredragsholder

  • Alexander Grimstad, med-gründer og Smood Criminal i Smood Social

  • Caroline Dregelid, Senior Client Partner i inzpire.me

  • Ingeborg Heldal, sjefredaktør i KK og KK.no

  • Nathan Kahungu, programleder i NRK P3

  • Anine Andrea Namork, fagansvarlig for Influencer Marketing i Try

  • Yrja Oftedal, gründer og podcaster

  • Sindre Svines, Instagram-profil og plante-guru

Influenser-bransjen er i konstant forandring, og det er viktig for VIXEN at kategoriene representerer mangfoldet av måten å influere andre mennesker på.

– Det er gøy å kunne introdusere en ny kategori, «Kunnskap». Det finnes mange som inspirerer oss og lærer bort faget sitt, enten det er innen markedsføring, teknologi, ledelse, økonomi, juss eller annet, og de beste har nå muligheten til å bli kåret til «Årets Influenser: Kunnskap», forteller jurygeneral, Astrid Valen-Utvik i en pressemelding.

«Folkets favoritt» er som alltid en ren publikumskategori. Her er det folket som bestemmer. Denne kategorien er brukerbestemt fra nominasjonene starter til prisen deles ut, og vinneren er den som får flest stemmer.

– Det skjer mye i sosiale medier i løpet av ett år, enten det er nye stjerner som dukker opp, nye innholdsflater som tas i bruk eller det er erfarne influensere som er nytenkende og holder seg evig aktuelle. Influenserbransjen er aldri kjedelig, understreker jurygeneralen.

Nomineringen til utdelingen har åpnet og publikum kan nominere sine favoritter på VIXEN.no frem til kl. 23:59 søndag 15. oktober. 

Alle som er påvirkere via egne kanaler eller sosiale medier kan nomineres, uavhengig av om påvirkningen skjer på Instagram, YouTube, TikTok, i podkast, blogg eller tilsvarende kanaler.

Det er opp til publikum å nominere sine favoritter i de ulike kategoriene på VIXEN.no. Publikum kan kun nominere én influenser i samme kategori én gang, men må gjerne nominere flere personer i samme kategori.

– Det er viktig å huske på at hver stemme og nominasjon teller. Topp 50 nominasjoner i hver kategori går videre til juryens vurdering, sier Valen-Utvik. 

Powered by Labrador CMS