Det er ikke jenta, men renta, det handler om i DNBs nye reklamekampanje.
Det er ikke jenta, men renta, det handler om i DNBs nye reklamekampanje.

Axel Hennie har regien på DNBs nye reklamefilm

Presenterer en litt annerledes kjærlighetshistorie.

Publisert

– Du trodde kanskje det handlet om jenta? Det handler selvfølgelig om renta! Vi tror blandingen mellom gripende historiefortelling i møte med et overraskende budskap bidrar til å vekke oppmerksomhet, samtidig som kommunikasjonen er med på å tydeliggjøre et bra produkt, sier teamet bak kampanjen, Marcus Hassel og Torkel Skjolden i TRY, i en pressemelding fra DNB.

Alle Ung-kunder i DNB får med seg den samme renta fra førstehjemslånet videre til neste bolig. Fordelen kommuniseres i disse dager, med en litt annerledes kjærlighetshistorie. 

Kampanjen følger opp fjorårets «Ung-milliarden»: Gjennom Ung-milliarden bidrar DNB til at også dem som ikke har 15 prosent egenkapital, kan komme seg inn på boligmarkedet. 

Satsingen «Ung-milliarden» ble lansert med en kampanje som også ble premiert med en Sølvfisk da den kom. 

Årets kampanje lar seg inspirere av fjorårets metaforiske kampanje, der et eksklusivt utested ble et bilde på et boligmarked mange sliter med å komme inn på. 

I år er det Romcom som står på menyen, i en kjærlighetshistorie inspirert av klassiske filmer og serier om håpløs ung kjærlighet. 

Reklamefilmen er produsert av Einar Film, med Axel Hennie på regi. Marcus Hassel og Torkel Skjolden fra TRY er kreatørene bak kampanjen og Helge Gjertveit og Trine Olsen har stått for kundeansvaret. Ohlogy har vært ansvarlig for musikk. 

Kreativt ansvarlig i DNB er kreativ leder Mette K. Olsen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS