Azerion kjøper Strossle
Spill- og teknologiselskapet ekspanderer på nytt i Norden.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Spill- og teknologiselskapet Azerion fortsetter å vokse i Norden med nok et oppkjøp, bare dager etter at de kjøpte Delta Projects og spillutvikleren WHOW. Nå har de også kjøpt opp svensk-norske Strossle International.
– Strossle blir en viktig del av Azerions tilbud til annonsører i Norden og Europa. Morgendagens medielandskap handler om engasjement og samtykke. Sammen kan Strossle og Azerion skape økt merverdi for annonsører og utvikle tjenester og verktøy som setter digitalt privatliv i første rekke, sier Azerions nordensjef Patrik Fagerlund, i en pressemelding i dag.
Strossle er en plattform for innholdsdistribusjon og anbefalinger. I samarbeid med hundrevis av mediehus anbefaler i dag Strossle redaksjonelt og kommersielt innhold til millioner av brukere i ti europeiske markeder.
CEO i Strossle, Håkon Tillier, mener Azerion er en perfekt match for Strossle.
– Vi har lenge søkt en partner vi kan utvikle Strossle videre med. I Azerion eksisterer det allerede selskaper og mennesker vi kjenner og samarbeider med. Både teknologien og kulturen i Azerion skaper muligheter for spennende synergier og vi gleder oss til å vise europeiske mediepartnere og annonsører at det nå finnes et fullgodt alternativ til de amerikanske adtech kjempene, sier Tillier i meldingen.