Joachim Baardsen og Roy Hegreberg utenfor kontorene til Tour of Norway på Sola.

Tour of Norway inngår avtale med Baardsen Sport

Selskapet bak Norges mest prestisjefylte sykkelritt og laget Team Coop-Repsol har signert en samarbeidsavtale med PR- og sponsorbyrået Baardsen Sport.

Publisert

– Tour of Norway er Norges svar på Tour de France. Det er en folkefest og en av Norges råeste merkevarer. Å jobbe sammen med dem er en stor ære. Nå skal vi løfte deres synlighet og kommersielle verdi til et nytt nivå, sier daglig leder Joachim Baardsen i Baardsen Sport i en pressemelding.

Tour of Norway bringer verdens fremste syklister til Rogaland og vises på TV i over 100 land fra 29. mai til 1. juni. 

I Norge har TV 2 senderettighetene, og i år arrangerer også Tour of Norway et profesjonelt ritt for kvinner.

Fjords Cycling AS er eier. Selskapet driver i tillegg Nordsjørittet og lagene Team Coop-Repsol for herrer og damer.

Tidligere proffsyklist Roy Hegreberg (44) er ildsjel og daglig leder for Fjords Cycling. Han er glad for samarbeidet.

– Økt medieeksponering og nye kommersielle partnere er avgjørende for vår videre utvikling. Baardsen Sport har vist et sterkt engasjement for å løfte norsk idrett og besitter viktig kompetanse innen både kommunikasjon og sponsorarbeid, sier Hegreberg.

Ambisjonen er å gjøre Tour of Norway, sykkellagene og Nordsjørittet enda mer attraktive for publikum, medier og næringsliv gjennom strategisk PR- og sponsorarbeid.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS