
Tour of Norway inngår avtale med Baardsen Sport
Selskapet bak Norges mest prestisjefylte sykkelritt og laget Team Coop-Repsol har signert en samarbeidsavtale med PR- og sponsorbyrået Baardsen Sport.
– Tour of Norway er Norges svar på Tour de France. Det er en folkefest og en av Norges råeste merkevarer. Å jobbe sammen med dem er en stor ære. Nå skal vi løfte deres synlighet og kommersielle verdi til et nytt nivå, sier daglig leder Joachim Baardsen i Baardsen Sport i en pressemelding.
Tour of Norway bringer verdens fremste syklister til Rogaland og vises på TV i over 100 land fra 29. mai til 1. juni.
I Norge har TV 2 senderettighetene, og i år arrangerer også Tour of Norway et profesjonelt ritt for kvinner.
Fjords Cycling AS er eier. Selskapet driver i tillegg Nordsjørittet og lagene Team Coop-Repsol for herrer og damer.
Tidligere proffsyklist Roy Hegreberg (44) er ildsjel og daglig leder for Fjords Cycling. Han er glad for samarbeidet.
– Økt medieeksponering og nye kommersielle partnere er avgjørende for vår videre utvikling. Baardsen Sport har vist et sterkt engasjement for å løfte norsk idrett og besitter viktig kompetanse innen både kommunikasjon og sponsorarbeid, sier Hegreberg.
Ambisjonen er å gjøre Tour of Norway, sykkellagene og Nordsjørittet enda mer attraktive for publikum, medier og næringsliv gjennom strategisk PR- og sponsorarbeid.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no