Lager sin egen versjon av Washington-seminaret
Gammel drøm går i oppfyllelse for Johannes Fjose Berg.
– Washingtonseminaret er jo veldig dyrt, så vi spøkte først om at vi ville lage en parodi, men når vi diskutert det litt nærmere så fant vi ut at denne ideen står helt fint å egne ben. Dette var jo for ti år siden og det ble aldri noe av det, men nå gjør vi det.
Det sier Johannes Fjose Berg i Goodwill til KOM24.
Sammen med Seriøst Firma skal de arrangere Shoreditchseminaret til våren.
Ikke for nettverking og inspirasjon
Håpet er å få med seg 40 kommunikatører til London for å lære mer om, og diskutere, kommunikasjonsfaget.
Årets utgave vil gå i dybden på rådgiverens rolle i et medielandskap som stadig er i endring.
– Dette er ikke et arrangement hvor nettverking og inspirasjon skal stå i førersetet, dette skal være en læringsarena, sier han.
Lista over bidragsytere under Shoreditch-seminaret inneholder blant andre daglig leder i Morgenstern Camilla Kim Kielland, NRK Beta-journalist Eirik Solheim, Marketing & Associate Director Ingvar Sandvik fra Kantar – og Ken André Ottesen, mangeårig VG-mann og profilen bak Instagram- og humorfenomenet BAdesKen.
Maren Lundby skal bidra
Men også den inntil nylig kjente hopperen Maren Lundby blir med til London.
– PR og kommunikasjon er fascinerende fagfelt. Håndtering av media har være en stor del av karrieren min helt i siden tenårene, og jeg har erfart og lært mye gjennom mitt liv som toppidrettsutøver. Jeg gleder meg veldig til å dele mine erfaringer på Shoreditch-seminaret, sier Maren Lundby.
Programmet skal gå over tre dager, med en reception day, så en Shoreditch day og til sist en visit day, der man skal besøke virksomheter som er relevante for kommunikasjonsfolk.
Planen er at det skal bli et årlig arrangement, hvor man endrer tema år for år.
– Pengene sitter ikke løst i bransjen for tiden, tror du at dere klarer å få med 40 stykker til London til våren?
– Ja, det tror jeg. Jeg vet folk er på jakt etter kompetanseheving av den praktiske sorten. Vi tror også det hjelper at vi ikke er så mange, og at det legges opp til faglige alumnitreff senere på året, sier han.
– Og om det ikke går i 2024, prøver vi igjen i 2025. Dette kommer til å skje, sier han.
Helt nytt samarbeid
Samarbeidet med Seriøst Firma er helt nytt.
Den ferske samarbeidsavtalen innebærer at Goodwill skal bistå Seriøst Firma med generelt PR- og kommunikasjonsarbeid, samtidig som Seriøst Firma skal bistå med faglig rådgiving på relevante områder – og ikke minst levere foredragsholdere og arrangementskonsepter til Goodwills kunder.
– Vi trenger kommunikasjonsbistand på en rekke av våre større prosjekter, og erfaringen til Goodwill er gull verdt for oss, sier Thomas Nyland, daglig leder i managementselskapet Seriøst Firma, i en pressemelding.
Selskapet er mest kjent som management for artister og komikere, men formidler også foredrag og workshops med fagfolk som har høy relevans for kommunikasjonsbransjen