– I sommer utviklet PwC en ny strategi og merkevareplattform, og en viktig del av min rolle vil være å bidra til å gjøre denne kjent og relevant for de 2300 ansatte i selskapet, sier Line Aas Mjøster. Her sammen med markeds- og kommunikasjonsdirektør, Rune Sjøhelle.

PwC har styrket kommunikasjons­avdelingen sin med Line Aas Mjøster

Får ansvar for internkommunikasjon: – Jeg synes det er veldig inspirerende å bidra til at alle jobber i samme retning, for å nå de målene som er satt.

Publisert

Høsten 2017 begynte Line Aas Mjøster i Norges speiderforbund. Først som leder for avdelingen marked og kommunikasjon, og deretter i starten av 2020, ble hun i tillegg leder for fagområdene program og lederutvikling, som innbefatter organisasjonsutvikling, internasjonalt arbeid og nasjonale arrangementer.

Etter fem år i Norges speiderforbund, var tiden moden for nye utfordringer.

– Det å jobbe i en frivillig organisasjon har vært inspirerende og givende. Jeg kommer til å fortsette å heie på speideren, som gir barn en unik mulighet for å oppleve eventyr og mestring, sier Mjøster, til KOM24.

Kommuniserer med 2300 ansatte

Fra nyttår begynte hun i kommunikasjonsavdelingen til PwC, med ansvar for internkommunikasjon.

Mjøsters tips til internkommunikasjon:

  • Bygge kultur og intern stolthet
  • Prioritere
  • Være relevant
  • Tenke helhet
  • Jobbe systematisk
  • Være konsistent

– I sommer utviklet PwC en ny strategi og merkevareplattform, og en viktig del av min rolle vil være å bidra til å gjøre denne kjent og relevant for de 2300 ansatte i selskapet. Enten det er en av de mange nyansatte, eller erfarne ringrever.

Mjøster er sterkt motivert og ser fram til å bidra til god informasjonsflyt mellom de ulike fagmiljøene i PwC.

– Også blir det min oppgave at folka i organisasjonen får informasjon som er mest mulig relevant for den enkelte.

Før hun jobbet i Norges speiderforbund, jobbet hun nesten ti år i EnterCard, som er eid av Swedbank og Barclays.

– Jeg blir inspirert av å jobbe i miljøer med sterk fagkompetanse, og klare og ambisiøse mål. Etter fem år i organisasjonslivet og frivilligheten var jeg klar for å vende tilbake til næringslivet.

Bygger kultur og stolthet

Mjøsters kjennskap til PwC er at det er et solid – og innovativt firma.

– PwC byr på et stort og yrende fagmiljø i vekst. Selskapet er ambisiøst og skal vokse med 1000 nye ansatte innen 2025. Jeg har et inntrykk av at PwC satser på folka sine, og at det er en veldig god utviklingsarena. Det er en spennende reise å være med på og et fellesskap jeg er stolt av å bli en del av.

Hun peker på at internkommunikasjon er et viktig verktøy for selskapet, og bidrar til at alle har samme forståelse av hvor man skal, og også forstår hva som skal til for å komme dit.

– Jeg synes det er veldig inspirerende å bidra til at alle jobber i samme retning, for å nå de målene som er satt. I tillegg bidrar internkommunikasjon med å sikre informasjonsflyt, bygge kultur og intern stolthet. Det er grunnen til at jeg synes internkommunikasjon er spennende – og viktig!

Den første tiden vil hun bruke på å sette seg inn i PwCs strategi, og bli kjent med organisasjonen og menneskene.

– Kommer til å gjøre en forskjell

Markeds- og kommunikasjonsdirektør, Rune Sjøhelle, er svært fornøyd med å styrke teamet med Mjøster.

– Vi er utrolig glade for å ha fått Line på laget. Internkommunikasjon er strategiarbeidets forlengede arm, og uhyre viktig i en stor kunnskapsorganisasjon som PwC, sier Sjøhelle.

Og legger til at de har sjøsatt både ny forretningsstrategi og ny merkevareplattform.

– Ingen av disse initiativene har livets rett om vi ikke også sørger for å involvere våre kolleger. Line, med sine solide erfaringer både med ledelse og ulike sider av kommunikasjonsfaget – kommer til å gjøre en forskjell som kommer til å merkes i hele selskapet. Det er jeg helt sikker på.

Powered by Labrador CMS