Kristian Sarastuen er CEO I BCW Oslo.

Resultatvekst for BCW Oslo i 2021

Etter flere år med millionunderskudd, viser tallene for 2021 et resultat før skatt på en drøy million kroner. Det tilsvarer en resultatvekst på 40 prosent fra 2020.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg er utrolig stolt over den enorme innsatsen til dette fantastiske teamet, sier administrerende direktør i Burson Cohn & Wolfe (BCW), Kristian Sarastuen, i en pressemelding.

Omsetningen økte med 18 prosent fra 2020 til 2021 og endte på drøyt 22,5 millioner kroner.

– Vi har fulgt en klar plan etter at jeg tok over som administrerende direktør, høsten 2019. Strategien og en massiv innsats fra et fantastisk team av fageksperter har skapt resultatene.

Den gode utviklingen vil forsterke seg i 2022, tror Sarastuen.

– Tallene så langt i 2022 viser en fantastisk lønnsomhet. Jeg begynte i Burson-Marsteller i 2010 og jeg har aldri sett slike tall før. Vi trenger definitivt flere folk på laget.

Ikke størst, men best

BCW er et stort selskap innenfor kommunikasjonsrådgivning, med hovedkontor i New York. Selskapet har vært til stede i det norske markedet i mer enn 40 år. I Norge har byrået gjennom de siste årene gått vekk fra produksjonsoppdrag og over til å konsentrere seg om strategisk rådgivning for ledelsene i store norske og utenlandske foretak.

– Svært mange av oppdragene dreier seg om myndighetskontakt, og jeg vil anslå at mer enn to tredjedeler av oppdragene enten direkte eller indirekte er relatert til bærekraft og ESG (Miljø-, Sosiale- og Forretningsetiske forhold).

Sarastuen forteller at de er veldig glad i alt som handler om bioøkonomi og industri.

– Vi jobber særlig nært med våre kolleger i Brussel, London, Stockholm, Washington og Helsingfors. Jeg er veldig stolt av fagfolkene våre og kundene som gir oss tillit til å være med å løse krevende, kompliserte men også utrolig spennende utfordringer. Vi har overhodet ingen mål om å bli størst i Norge, men vi skal være best på våre kjerneområder.

Powered by Labrador CMS