Studenter er klar for å bruke sommeren til å lage digital publikumsløsning for Ski-VM. Fra venstre: Arunan Gnanasekaren, Preben Aas, Julian Grande, Karen Dahl Aarhus, Emil Ommundsen, Marta Bartczak.

Studenter utvikler VM-nettside

Skal hjelpe Ski-VM med å lage publikumsløsningen for mesterskapet som har som ambisjon å selge 220 000 billetter.

Publisert
Markdssjef i Ski-VM 2025 Haakon Jensen, og Gøril Tronslien leder for Bekk sitt kontor i Trondheim, gleder seg stort til at VM skal få en helt ny og forbedret digital publikumsløsning.

I sommer designer og utvikler et student­team digitale publikumsløsninger for Ski-VM 2025. 

Fire studenter har det som er kanskje årets kuleste sommerjobb hos konsulent­selskapet Bekk. 

Samtidig blir Bekk offisiell samarbeids­partner til mesterskapet.

– Som arbeidsgiver er Bekk opptatt av å gi unge talenter mulighet og støtte til å utvikle seg, akkurat som i idretten. Alle må starte et sted, sier Gøril Tronslien, leder for Bekk sitt kontor i Trondheim, i en pressemelding. 

Digitale løsninger i verdensklasse

Og i likhet med toppidrettsutøvere, vet folk i Bekk at suksess er resultatet av dedikasjon og hardt arbeid over tid. Heller ikke de beste digitale tjenestene blir til av seg selv, sier Tronslien.

Allerede til høsten kommer første del av leveransen fra sommerjobb-teamet i Bekk. Mandag 2. september 2024 slippes VM-billettene, og den digitale løsningen blir sentral for å selge 220.000 billetter til det som blir tiårets største folkefest i Norge.

– Ski-VM er et stort arrangement som skal ta imot hundretusenvis av tilskuere. For å lykkes med billettsalg og informasjonsflyt, må det være enkelt. Det krever skreddersøm og innovasjon. Med Bekk på laget som offisiell teknisk leverandør, får vi musklene til å utvikle de digitale løsningene et verdensmesterskap fortjener, sier Haakon Jensen, markedssjef i Ski-VM 2025.

Utviklet av unge talenter

En tidsriktig digital løsning vil gjøre det lett å være publikum, men skal også bidra til et effektivt arrangement. I første fase skal man gjøre det lett å kjøpe billetter, før fokuset går over til å gjøre det enkelt å være publikum under VM. 

I sommer vil det være sommerstudenter som utvikler løsningen i tett samarbeid med erfarne Bekkere, før sommerstudentene erstattes av nyutdannede utover høsten.

Ski-VM Trondheim 2025 skal bli tidenes mest bærekraftige Ski-VM, og også en arena for både inkludering og utvikling.

– Et samarbeid der unge talenter får utfolde seg, og hvor VM kan være en utviklingsarena for neste generasjon er en vinn-vinn, avslutter Jensen.

Ski-VM Trondheim 2025 arrangeres 26. februar til 9. mars 2025.

Arrangementet er det første mesterskapet med like pengepremier for kvinner og menn, like distanser og det første Ski-VM med para på programmet. 

Powered by Labrador CMS