Rederiet Havila Kystruten ansetter innen bærekraft og kommunikasjon
– Behovet for å være aktive og bli bedre kjent er stort, sier administrerende direktør.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Rederiet Havila Kystruten har ansatt Sandra Ness og Lasse A. Vangstein i nyopprettede bærekrafts- og kommunikasjonsstillinger.
Det opplyser selskapet i en pressemelding onsdag.
– I mine øyne er dette en av de mest attraktive stillingene innenfor kommunikasjonsfaget, og som over snittet interessert i reiseliv og transportsektoren, var det lett å takke ja da jeg fikk sjansen, sier Lasse A. Vangstein.
Tirsdag hadde han sin første arbeidsdag i den nye stillingen som kommunikasjonsansvarlig for selskapet.
Vangstein tar med seg erfaring fra blant annet Vålerenga Fotball, Avinor og BoligPartner.
Behov for å bygge opp merkevaren
Sandra Ness er ansatt som leder for Klima & Miljø, og har erfaring fra det maritime som markedssjef for TMC Compressors. Hun hadde sin første arbeidsdag 1. februar.
– Klima, miljø og bærekraft innenfor det maritime har fulgt meg i hele min arbeidskarriere og ligger mitt hjerte nært. Å få sjansen til å fortelle historien om hvordan fire nye miljøvennlige skip er med å gjøre en forskjell og samtidig skape opplevelser for passasjerer og nærmiljø, ser jeg på som en unik mulighet.
For første gang på nesten 20 år settes det i drift helt nye skip på den klassiske kystreisen mellom Bergen og Kirkenes. Og i den forbindelse har rederiet et enormt behov for å bygge opp merkevaren Havila Kystruten.
– Det å fortelle både oss selv og ikke minst alle der ute hvem vi er, hvorfor vi er der, hva vi kommer til å gjøre og hvem vi skal være der for er ekstremt viktig for oss. Da trenger vi dyktige folk som kan hjelpe oss på kommunikasjonssiden, internt samt eksternt i Norge og utenfor landets grenser. Behovet for å være aktive og bli bedre kjent er stort, sier Bent Martini, administrerende direktør i Havila Kystruten.