DNT fornyer Fjell & Vidde
Har og innført ny annonsestrategi som gjør at de er utsolgt for hele 2022.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Gjennom 55 år har magasinet vært et sentralt medlemsgode for de over 300 000 medlemmene av Den Norske Turistforening (DNT).
– Med nytt design skal Fjell & Vidde gå foran og vise hvordan godt innhold om friluftsliv kan lages. Det nye designet er et nikk til den rike DNT-historien, samtidig som det peker fremover, forteller redaktør Magnus Nyløkken i en pressemelding.
– Stor ære for oss
– Vi håper leserne vil sette pris på den første, nye utgaven og kan love at det kommer mange flere gode historier og vinklinger utover i 2022, sier Nyløkken.
Den første utgaven kom ut i 1967. Helt siden starten har Fjell & Vidde hatt som mål å inspirere til et aktivt og allsidig friluftsliv, men også å belyse temaer som påvirker friluftslivets eksistens og levekår.
I arbeidet med å løfte design og innhold har redaksjonen samarbeidet med designbyrået Bielke&Yang og det kreative byrået GR&EI.
– Det er en stor ære for oss å få jobbe med Fjell & Vidde, selve flaggskipet blant nordiske friluftsmagasiner, sier Eivind Eidslott, byråleder i GR&EI i pressemeldingen.
– DNT ønsket seg både et redesign og en innholdsmessig videreutvikling, og derfor slo vi oss sammen med våre gode venner i Bielke&Yang for å kunne levere et best mulig tilbud. Målsettingen vår er å gi papirmagasinet Fjell & Vidde et løft, samtidig som vi utforsker hvordan vi i enda større grad kan inspirere til et rikt friluftsliv gjennom DNTs digitale kanaler.
Ny annonsestrategi
Byrålederen i Bielke&Yang forteller at det nye Fjell & Vidde har med seg magasinets lange historie når det nå kommer i helt ny utgave.
– Vi har dykket ned i DNTs omfattende arkiv og latt oss inspirere av over 100 års historie. Elementer herfra har vi videreutviklet og modernisert inn i nye Fjell & Vidde, sier Christian Bielke.
Fjell & Vidde ligger nå på nærmere 400 000 lesere per utgave (Kantar 2020/21). Det gjør Fjell & Vidde til Norges femte største magasin.
I forbindelse med redesignet er det også innført en ny annonsestrategi. Det har blitt godt mottatt blant bladets annonsører, og alle annonseplassene i Fjell & Vidde er nå utsolgt for 2022.