Alex Kylen (Utvikler i Frend), Dennis Nilsson (Head of eCom i Frend), Michelle Bratland (Marketing Manager i Sumo), David Wright (Head of Marketing i Sumo), Morten Håvik (Designer i B&Y), Martin Yang Stousland (Design Manager/Founder i B&Y).

Sumo velger Frend og Bielke&Yang

Sumo Restauranter har valgt Frend Digital og designbyrået Bielke&Yang som sine samarbeidspartnere.

Publisert

Samarbeidet vil fokusere på å omforme Sumo sin digitale kundereise med nytt design og teknologi. 

– Vi har alltid fulgt mantraet «innovate or die» i alt vi gjør. Den digitale plattformen vår har nådd et punkt hvor en omfattende oppgradering er nødvendig, sier David Wright, Head of Marketing i Sumo, i en pressemelding. 

Dennis Nilsson, Head of eCommerce i Frend, mener det investeres enorme ressurser i fysiske fasiliteter i restaurantbransjen, men at digitale løsninger ofte blir neglisjert. 

– Sumo skiller seg ut ved å skape en digital opplevelse som står i stil med den fysiske. I en konkurransedrevet bransje er det avgjørende å utnytte digitale kanaler for å differensiere seg.

Morten Håvik, designer i Bielke&Yang, uttrykker også sin begeistring:

– Sumo-opplevelsen starter allerede på nettsiden. Vi skal legge til rette for en enkel booking og gi gjesten svar på alt en måtte lure på, samtidig som vi bygger forventninger til opplevelsen i restauranten.

I 2019 hjalp Frend Sumo med å identifisere forbedringspotensial i deres teknologiske systemer. Nå utvikler de en ny nettside og forenkler bookingprosessen med no-code app-utvikling for å gjøre kommunikasjonen med kundene mer effektiv.

– Frend har en unik kompetanse til å omdanne våre ideer til konkrete løsninger. Prosessen har vært både givende og sømløs, sier David.

Sumo ser fram til å dele det endelige produktet med sine gjester, og forventer svært positive resultater fra samarbeidet med Frend og Bielke&Yang.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS