#Sommerpraten
Dette er drømmereality-programmet for Henrik å delta i
– Det handler om smak og håndverk og det er imponerende hva de får til med mat som materiale.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.
I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det Henrik Olssøn, i OlssønBarbieri, som svarer i Sommerpraten.
– Hva skal du gjøre i sommer?
– Forsøke å koble av fra daglige rutiner og skjermtid, lese bøker og være sammen med gode venner og familie.
– Hva er ditt beste sommerminne?
– Sovne på stranden og handle matvarer (uten emballasje) på markeder
– Favoritt-is gjennom tidene?
– Affogato (vaniljeis med espresso). Aller helst fra Vivoli i Firenze : )
– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden?
– Kanskje litt på siden av fagfeltet for KOM24, men Natsai Audrey Chieza er en person som gjør veldig spennende research arbeide og produktutvikling innen Biodesign.
Hun har startet et selskap som heter Faberfutures som jobber med løsninger for hvordan mikroorganismer kan trenes for eksempel til å lage tekstiler eller skape fargepigmenter ved å gis riktig næring. Hun står også bak NPOL (Normal Phenomena of Life) og krysser fagfeltene design, biotech og håndverk for å sette levende organismer i sentrum av produktene vi produserer.
– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
– Kampanje for Jacquemus´s nye butikk på Capri.
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Ikke gi opp
– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?
– Is it cake? Det handler om smak og håndverk og det er imponerende hva de får til med mat som materiale.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no