Snapchat lanserer tredimensjonal Bitmoji
Bitmoji blir brukt av over 200 millioner mennesker daglig. Nå blir avataren enda mer lik på speilbildet ditt.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Bitmoji ble kjøpt opp av Snapchat i 2016, og er en app hvor du kan lage din egen personlige avatar.
Snapchat har mer enn 280 millioner aktive brukere hver eneste dag, og 70 prosent av disse har en Bitmoji tilknyttet sin konto.
Ifølge Snapchat er det den unge garden som bruker Bitmoji hyppigst. Hele 75 prosent av ungdommene mellom 13-25 år i USA, har sin egen emoji i appen.
Det var Kampanje som først omtalte saken.
De flunkende nye figurene som ble tilgjengelig mandag, skal ifølge Hollywoodreporter inneholde mer enn 1200 forskjellige kombinasjoner av ansiktsuttrykk, poseringer, bevegelser og bakgrunner, for at brukerne skal kunne tilpasse sitt digitale speilbilde.
Snapchat jobber med å få motebransjen ombord i det nye konseptet. Eksempelvis fikk avatarene nylig tilgang til en egen Adidas-garderobe.
Ifølge Socialmediatoday, kan dette være en mulighet for Snapchat å legge til rette for forbedret merkevareforbindelse i appene sine, og generere mer inntekt gjennom sponsing og kjøp i app.