Bodoni får forlenget millionkontrakt med Follo Ren
– En stor tillitserklæring.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I vinter inviterte Follo Ren IKS til en åpen anbudskonkurranse. Det gjelder en rammeavtale for kommunikasjons- og trykkeritjenester på 2,3 millioner kroner.
Til dette oppdraget var det totalt åtte som leverte tilbud: Apeland, Gjerholm, Involve!, Konsis Grafisk, Miksmaster, Per Høj, Spire Kommunikasjon og Bodoni.
Det var sistnevnte som til slutt stakk av med seieren. Og med det forlenger Bodoni kontrakten de har hatt med Follo Ren de siste fire årene.
– Det er en stor tillitserklæring. Dette er en ny konkurranse som ble vunnet, etter at vi har hatt den forrige avtalen i fire år. Det er derfor en stor anerkjennelse å bli valgt på nytt for en ny avtaleperiode, sier daglig leder i Bodoni, Bjarte J. Hordnes.
Åtte leverte tilbud
I dokumenter KOM24 har fått innsyn i kommer det frem at byråene som leverte tilbud ble vurdert etter to tildelingskristerier, der både pris og kvalitet telte 50 prosent. Når det gjelder kvalitet vektla oppdragsgiver arbeidsmetodikk, oppdragsforståelse og referanseoppdrag. Ved evalueringen av tildelingskriteriet ble det benyttet en poengskala fra 0-10, hvor 10 er beste karakter.
Follo Ren IKS er et selskap eid av kommunene Frogn, Nesodden, Nordre Follo og Ås, og selskapet er ansvarlig for husholdningsrenovasjonen i de nevnte kommunene.
Follo Ren har en egen kommunikasjonsavdeling på to personer, og vinnerbyrået skal hjelpe selskapet med deres løpende behov for kommunikasjons- og trykkeritjenester.
Slik som planlegging av og gjennomføring av kommunikasjonsaktiviteter, produksjon av materiell til digitale flater, brosjyremateriell, annonser, og andre profileringsartikler, samt produktrådgivning rundt dette. I tillegg til design og videreutvikling av oppdragsgivers nettside- og intranettsideløsning og bidra både med strategisk og praktisk kommunikasjonsrådgivning etter behov.
Når det gjelder trykkeritjenester vil Bodoni hjelpe Follo Ren med trykking av informasjonsmagasin, årsrapport, konvolutter, visittkort, avvikslapper og så videre, i tillegg til skilt og klistremerker.
I dokumentene kommer det frem at avtalen gjaldt fra 1.mars i år og Hordnes kan meddele at de er i full gang med arbeidet.
Avtalen varer til februar i 2023, med mulighet for forlengelse på 1+1 år. Follo Ren anslår kontraktens verdi til å være på rundt syv til ti millioner kroner for hele kontraktsperioden.
Samarbeid med Mannheimer
Bodoni har kontor både i Oslo og i Bergen, og Hordnes forteller at for dem er Follo Ren en viktig kunde med tanke på å befeste byråets stilling som nasjonal aktør.
– Så er det også slik at dette oppdraget går ut på å forme all kommunikasjonen Follo Ren har både på digitale og fysiske flater. Det er en utrolig spennende utfordring med en svært kompetent kunde, sier han.
Denne gang kommer Bodoni også til å samarbeide med søsterbyrået Mannheimer.
– Når man har hatt en avtale og et godt forhold med en kunde i fire år, og så skal jobbe sammen videre over en ny periode, er det viktig å spørre seg hvordan man kan være relevant. I tillegg har de digitale flatene og sosiale medier aktualisert seg og blitt ennå viktigere i løpet av denne perioden, så det å kunne dra veksel på Mannheimers kompetanse vil være en berikelse for både oss og Follo Ren.